رئیس جمهور آمریکا می‌گوید بازگشت به توافقنامه آب و هوایی پاریس برای روسیه و چین یک مزیت محسوب می‌شود.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سخنرانی روز گذشته در جورجیا بازگشت واشنگتن به توافق آب و هوایی پاریس را به نفع چین و روسیه دانست. 

او گفت: در مورد معاهده محیط زیست پاریس می‌خواهم بگویم که این باید نابود شود. چرا که ما هزاران میلیارد دلار پول پرداخت می‌کردیم. روسیه یک برتری بزرگ دارد و به خوبی از این شرایط استفاده می‌کند. چین نیز تا سال ۲۰۳۰ از این معاهده خارج نمی‌شود. اگر آمریکا بخواهد مجدداً به توافقنامه آب و هوایی پاریس وارد شود، ۲۰ درصد کارخانه‌های آمریکا باید تعطیل شوند.

در سال ۲۰۱۷، ترامپ اعلام کرد که آمریکا در حال خروج از توافق نامه آب و هوایی پاریس با اطلاع سازمان ملل است، اقدامی که به طور رسمی از ۴ نوامبر سال جاری عملی شد. ترامپ این معاهده را ترفندی برای ضربه زدن به اقتصاد آمریکا توصیف کرد. جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا قول داده است که مجدداً آمریکا را به این پیمان باز گرداند.

در ماه نوامبر، جان کری، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نماینده جدید منصوب دولت بایدن، اظهار داشت که جامعه جهانی باید جاه طلبی خود را در مبارزه با مسائل زیست محیطی جهانی بالا ببرد، زیرا توافق پاریس به تنهایی نمی‌تواند بحران را پایان دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
آمريكا حرف حسابش اينه كه فقط من حق دارم دنيا رو آلوده كنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۱۶ آذر ۱۳۹۹
آمريكا كلا مظرش اينه كه فقط من بايد اجازه داشته باشم دنيا رو آلوده كنم
آخرین اخبار