موسسه سنجش و ارزیابی دانشگاه واشنگتن اعلام کرد تا بهار آینده شمار جانباختگان کرونا در آمریکا به بیش از ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، موسسه سنجش و ارزیابی دانشگاه واشنگتن اعلام کرد تا ماه آوریل [بهار آینده] به رغم ساخت واکسن کرونا، شمار جان باختگان کووید-۱۹ در آمریکا به بیش از ۵۰۰ هزار نفر می‌رسد.

این موسسه در تازه‌ترین پیشبینی‌های خود درباره بیماری همه گیر کووید-۱۹ اعلام کرد: انتظار می‌رود تا اول آوریل سال ۲۰۲۱ مجموع جان باختگان کرونا در آمریکا به ۵۳۹ هزار نفر برسد. به نظر می‌رسد واکسن فقط تا ۹ هزار نفر از شمار جان باختگان کرونا را بکاهد.

بر اساس تحقیقات این موسسه، با واکسیناسیون گروه‌های پرخطر احتمالا شمار جان باختگان فقط ۲۰ هزار نفر کاهش یابد. همچنین پیش بینی می‌شود اگر در کنار واکسیناسیون استفاده از ماسک تا ۹۵ درصد افزایش یابد می‌توان تا ۶۶ هزار نفر را نجات داد. در حالت عکس این قضیه اگر ایالت‌های پرخطر اقدامی برای کنترل موج فعلی شیوع کرونا انجام ندهند تا اول آوریل احتمال افزایش جان باختگان به ۷۷۰ هزار نفر هم ممکن است.

این موسسه پیش بینی کرد احتمالا روند کاهشی شیوع کرونا در سراسر جهان از ماه فوریه آغاز شود و تا ماه مارس ادامه یابد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در گردهمایی روز شنبه در جورجیا اعلام کرد واکسن کرونا از هفته آینده در آمریکا در دسترس خواهد بود.

در اوایل این هفته، کمیته مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا اعلام کرد که پزشکان بخش بهداشت و ساکنان خانه سالمندان اولین افرادی هستند که واکسن COVID-۱۹ را طی سه هفته آینده دریافت می‌کنند.

تعداد موارد تایید شده کووید-۱۹ در آمریکا از ۱۴.۵ میلیون نفر گذشته است. بیش از ۲۸۱ هزار نفر بر اثر ویروس کرونا در این کشور جان خود را از دست داده اند که بیشترین میزان مرگ ناشی از کووید-۱۹ و بیشترین تعداد موارد تأیید شده در تمام کشور‌های جهان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار