یک مقام پزشکی انگلیس اعلام کرد با وجود پیشرفت‌ها در زمینه واکسن، کرونا برای همیشه ماندگار خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، یک مقام پزشکی انگلیسی اعلام کرد با وجود پیشرفت‌هایی که در زمینه ساخت واکسن حاصل شده، کرونا برای همیشه ماندگار خواهد بود.

پروفسور «جاناتان وان تام» (Jonathan Van-Tam) در سخنانی گفت انتظار دارد کرونا ویروس با ما برای همیشه باقی بماند. او گفت: این مسأله می‌تواند به مانند بیماری فصلی به مانند برخوردی باشد که ما با آنفلوانزا داریم.

او در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: من فکر نمی‌کنم ما قصد داریم تا ویروس کرونا را برای همیشه ریشه کن کنیم. من فکر می‌کنم این برای همیشه با بشر باقی خواهد ماند.

او همچنین از مردم انگلیس خواست تا برای تحقق زندگی طبیعی از واکسن کرونا استفاده کنند.

این مقام پزشکی انگلیس گفت: آیا من فکر می‌کنم که لحظه‌ای بزرگ فرا خواهد آمد که ما جشنی بزرگ داشته باشیم و ماسک‌ها و مواد ضد عفونی کننده دست را دور انداخته و بگوییم «تمام شد، دیگر گذشت» به مانند پایان یک جنگ؟ نه من چنین فکری نمی‌کنم.

وی در ادامه افزود: من فکر می‌کنم این نوع از عادات که ما فرا گرفته ایم، ممکن است تا سال‌ها ادامه یابد و شاید هم در صورتی که آن‌ها (مردم) آن‌ها را انجام دهند، چیز خوبی باشد.

گفتنی است سخنان این مقام دولت انگلیس روز چهارشنبه استفاده از واکسن ضد کرونای شرکت‌های «فایزر» و «بایون تک» را تأیید کرد.

تا کنون دست کم بیش از ۶۴ میلیون و ۹۰۴ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد، دست کم بیش از یک و نیم میلیون نفر جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
قدص نه قصد درسته
آخرین اخبار