بیرانوند گفت: بارندگی اخیر به ۵ هزار و ۶۷۰ هکتار از اراضی گندم، جو و کلزای شهرستان بندر ماهشهر خسارت وارد کرد.

محسن بیرانوند فرماندار بندر ماهشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: از ساعات اولیه روز یکشنبه تا ساعات ابتدایی روز دوشنبه، شاهد بارش باران در سطح شهرستان خواهیم بود که مطابق اعلام سازمان هواشناسی منطقه جغرافیایی ما وضعیت نارنجی دارد.

او افزود: در بارندگی اخیر به بیش از ۵ هزار هکتار گندم، ۵۵۰ هکتار جو و ۱۲۰ هکتار کلزا خسارت وارد شد که میزان آن بیش از ۴۳۲ میلیارد ریال برآورد شده است و باید هرچه سریعتر غرامت کشاورزان پرداخت شود.

بیرانوند اظهار داشت: در بارندگی قبل، شاهد بیش از ۱۷۰ میلیمتر بارش باران بودیم که این میزان در ۲۰ سال گذشته بی سابقه بود، البته در بارندگی پیش رو میزان حداقل بارش ۲۰ میلیمتر تخمین زده شده و امیدواریم در هر شرایط، شاهد بروز مشکلات نگران کننده نباشیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان درخصوص نحوه رسیدگی به خسارات وارده بیان کرد: به شهروندان قول می‌دهیم با همه توان پیگیر تأمین منابع مالی خسارات وارده باشیم، ضمن اینکه هم اکنون کارشناسان تعیین میزان خسارات در سطح شهرستان حضور دارند و امیدواریم با همکاری سایر شهروندان و مراکزی که قول مساعد جهت تأمین منابع مالی مورد نیاز داده اند بتوانیم به دور از دغدغه خاص به این قول جامه عمل بپوشانیم.

او ادامه داد: همه خطوط فاضلاب و ایستگاه‌های پمپاژ در سطح شهرستان بندر ماهشهر فعال بوده و مدیران موظف هستند مجموعه‌های تحت امر خود را در آمادگی کامل نگه داشته تا بتوانیم با کمترین خسارات بر این شرایط فائق شویم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.