رئیس مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان کرمان گفت: با توجه به شرایط محیط و نوع بیماری ممکن است برخی اختلالات روانشناختی در افراد قرنطینه شده بروز کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سرهنگ مهدیه کارگر، رئیس مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه تعریف قرنطینه از ایزوله کردن به طور کامل متفاوت است، گفت: قرنطینه کردن به معنای جداسازی و محدود کردن رفت و آمد افرادی گفته می‌شود که به طور بالقوه در معرض یک بیماری واگیر دار قرار گرفته اند تا در صورت مشخص شدن بیماری از آلوده شدن سایر افراد جامعه جلوگیری شود و ایزوله کردن به معنای جداسازی افرادیست که بیماری واگیردار آن‌ها تشخیص داده شده و باید از افرادی که بیمار نیستند مجزا شوند.

او افزود: با توجه به شرایط محیط و همچنین نوع بیماری عفونی منتشر شده، ممکن است به سلامت روان افراد آسیب وارد شده و برخی از اختلالات روانشناختی در افراد قرنطینه شده بروز کند.

سرهنگ کارگر با بیان اینکه این بیماری واگیردار نه تنها نگرانی‌هایی در ارتباط با سلامت جسمی همگانی به دنبال داشته است، بلکه سبب بروز تعدادی از بیماری‌های روانشناختی نیز می‌شود، تصریح کرد: به طور کلی تمامی مطالعاتی که اختلالات روانشناختی افراد در قرنطینه را مورد بررسی قرار داده اند نشانه‌های زیادی از آسیب روان مثل اختلال هیجان، افسردگی، استرس، کاهش خلق، تحریک پذیری، بیخوابی، کاهش توجه، خشم و کرختی عاطفی را گزارش کرده اند.

او به بیان راهکار‌هایی برای محافظت از سلامت روان در دوران قرنطینه پرداخت و بیان داشت: در درجه اول خود ما هستیم که باید مسئول محافظت از سلامت روان خود در دوران قرنطینه باشیم و هر اقدامی که از دستمان برمی‌آید، در دستور کار قرار دهیم چراکه قرنطینه و فاصله‌گذاری اجتماعی ممکن است تا هفته‌ها ادامه پیدا کند و در چنین اوضاعی، احتمال دارد وضعیت روانی ما تحت‌تأثیر قرار گیرد.

سرهنگ کارگر گفت: محافظت از سلامت روان در دوران قرنطینه به اندازه سایر اقدامات احتیاطی و پیشگیرانه اهمیت دارد و صرف اینکه نشانه‌های اختلال‌های روانی چندان ملموس نیست، دلیل بر بی‌اعتنایی نمی‌شود و بی‌توجهی به سلامت روان در بلندمدت ممکن است پیامد‌های ناخوشایندی داشته باشد و زندگی روزمره را تحت‌تأثیر قرار دهد.

رئیس مرکز مشاوره فرماندهی انتظامی استان کرمان، داشتن برنامه روزانه، تقسیم بندی روز به بازه‌های زمانی کوتاهتر، مراقبت از بدن، خواب و تغذیه مناسب، حفظ ارتباط با دیگران، محدودکردن اطلاعات دریافتی از رسانه‌ها، مبارزه با بی حوصلگی و ملالت، مثبت اندیشی، تقویت بعد معنوی و ارتباط با خداوند، مطالعه کتاب‌های مفید و آموزنده، کار‌های هنری، برنامه‌ریزی برای کار‌ها و فعالیت ها‌ی روزانه و... از مهم‌ترین و بهترین راهکار‌هایی است که برای محافظت از سلامت روان در دوران قرنطینه مفید و کارآمد است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.