امسال ۱۲۸ دانش آموز در چهارمحال و بختیاری به دلیل شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن، از تحصیل منصرف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در ستاد استانی مقابله با کرونا از تکمیل اطلس دانش‌آموزی استان خبر داد و گفت: با تکمیل این اطلس تمامی دانش‌آموزانی که به شبکه شاد و سایر امکانات آموزشی دسترسی ندارند، مشخص شده‌اند.

او افزود: در همین راستا برای دانش‌آموزانی که به هیچ امکان آموزشی دسترسی ندارند درسنامه درنظر گرفته شده است.

قائدامینی اضافه کرد: همچنین با تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا در مناطق نارنجی استان کلاس‌های درس برای مدارس دورافتاده که دسترسی به شبکه شاد ندارند با بهره‌گیری از معلم بومی و یا معلمی که در منطقه بیتوته دارد به صورت حضوری برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: با این وجود شیوع کرونا و محدودیت‌های ناشی از آن سبب شده است تا ۱۲۸ دانش‌آموز در استان که به هیچ فرصت آموزشی دسترسی ندارند، ترک تحصیل کنند.

قائدامینی گفت: این دانش‌آموزان که با شیوع کرونا و تعطیلی حضوری مدارس به هیچ یک از امکانات لازم برای ادامه تحصیل دسترسی ندارند به تصمیم والدین خود انگیزه‌ای برای ادامه تحصیل در سالجاری ندارند.

او افزود: والدین این دانش‌آموزان عنوان می‌کنند اکنون که امکان تحصیل فرزندانشان به صورت حضوری و یا مجازی وجود ندارد از آن‌ها در انجام امور دیگری نظیر کار در مزرعه استفاده می‌کنند و ترجیح می‌دهند فرزندان آن‌ها سال تحصیلی جاری را به پایان نرسانند.

قائدامینی اضافه کرد: بیشترین این دانش‌اموزان بازمانده از تحصیل در مقطع متوسطه اول و دوم و در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کارودانش تحصیل می‌کردند.

او ادامه داد: در برگزاری امتحانات به شکل حضوری تابع تصمیم ستاد ملی کرونا هستیم و اقدامی خارج از این تصمیمات در استان اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار