مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: برای سال تحصیلی جدید، ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات برای مراکز هنرستانی و کار و دانش استان خریداری و نصب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فرحناز قائدامینی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در نخستین نشست مجلس دانش‌آموزی استان، با اشاره به اهمیت جایگاه مراکز کاردانش و هنرستان‌ها در نظام تعلیم و تربیت اظهار داشت: توسعه ۵۰ درصدی آموزش‌های مهارتی تا پایان برنامه ششم باید عملیاتی شود که محقق شدن این امر نیاز به تامین تجهیزات مورد نیاز برای این مراکز و همچنین فرهنگسازی و ترغیب دانش‌آموزان برای شرکت در این رشته‌ها دارد.

او افزود: اعضای شورای دانش‌آموزی نقش مهمی در توسعه و ترویج این رشته در بین دانش‌آموزان و همچنین اطلاع‌رسانی در زمینه نگهداری و حفظ و حراست از تجهیزات فعال را در این مدارس بر عهده دارند.


بیشتر بخوانید


قائدامینی اضافه کرد: تغییر نگاه و دید دانش‌آموزان و اولیاء آن‌ها نسبت به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش یک ضرورت است.

او ادامه داد: شورای دانش‌آموزی بستر بسیار مهم برای اجرای سند تحول بنیادین و افزایش مشارکت دانش‌آموزان است.

قائدامینی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و ایجاد مشکلات مختلف در سطح جامعه گفت: شیوع این ویروس باعث شده که نحوه آموزش در نظام تعلیم و تربیت تغییر پیدا کند و به سمت فضای مجازی و آموزش غیرحضوری برود.

او افزود: در سال تحصیلی گذشته، ۸۰ درصد مطالب درسی در کلاس‌های درس ارائه شده بود، ولی امسال اکثر کلاس‌های درس در فضای مجازی و یا تلویزیون و یا با استفاده از درس‌نامه و CD در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد و برنامه‌ریزی برای برگزاری امتحانات به خصوص امتحانات پایه نهم و دوازدهم در دستور کار قرار دارد.

قائدامینی اضافه کرد: با توجه شرایط بحرانی شیوع کرونا که بیشتر نقاط وضعیت قرمز دارند اکثر دانش‌آموزان از آموزش غیرحضوری استفاده می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید ۵۰۰ دانش‌آموز در مناطق و شهرستان‌های استان به عنوان اعضای شورای دانش‌آموزی انتخاب شدند که نماینده ۲۱۰ هزار دانش‌آموز در دو هزار و ۹۰ مدرسه هستند.

قائدامینی در پایان گفت: برای سال تحصیلی جدید، ۳۰ میلیارد ریال تجهیزات برای مراکز هنرستانی و کار و دانش استان خریداری و نصب شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار