فولکس واگن ID.۶ یک شاسی بلند الکتریکی است که توسط تولید کننده خودرو آلمانی فولکس واگن در چین تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، فولکس واگن ID.۶ یک شاسی بلند الکتریکی است که توسط تولید کننده خودرو آلمانی فولکس واگن در چین تولید می‌شود و از سال ۲۰۲۲ برای بازار محلی سپس اروپا و ایالات متحده به بازار عرضه می‌شود. این خودرو بر اساس پلت فرم MEB طراحی شده است. 

آنطور که مشخص است فولکس واگن قصد دارد خانواده خودرو‌های الکتریکی را بزرگتر کند. این خودروساز آلمانی قصد دارد  ID.۶ را زودتر وارد خط کند. نسخه آزمایشی این خودرو در حال آزمایش است، می توان گفت این خودرو بزرگترین ماشین الکتریکی ارائه شده توسط خودروساز آلمانی هنگام فروش در سال ۲۰۲۱ خواهد بود.

برای اولین بار تست ID.۶ در سپتامبر گذشته انجام شد و به نوعی شبیه خودرو پژو 5008 است. این خودرو هنگام آزمایش جاده‌ای در منطقه آلپ اتریش مشاهده و تصاویر جدیدی از آن به ثبت رسید. نصب پوشش استتاری هوشمندانه در قسمت جلویی باعث شده تا بسیاری در ابتدا فکر کنند که این شاسی بلند پژو ۵۰۰۸ است. در واقع طراحی جلوپنجره، چراغ‌های جلو و ورودی‌های هوا ID.۶ شباهت بسیاری به پژو ۵۰۰۸ دارد.

Volkswagen ID.6 Spied که در آزمایش آب و هوای سرد مانند پژو به نظر می رسد

 این نمونه اولیه مجموعه‌ای متفاوت از چراغ‌های عقب را به همراه دارد، چراغ‌های عقب ID.۶ با نوار‌های چسب مشکی رنگ به سه قسمت تقسیم شده اند، در واقع با این سطح کم از پوشش استتاری به راحتی می‌شود زوایای طراحی ID.۶ را دید؛ بنابراین می‌توان گفت که این نسخه نهایی تفاوت چندانی با نمونه مفهومی ندارد.

Volkswagen ID.6 Spied که در آزمایش آب و هوای سرد مانند پژو به نظر می رسد

اگر شک دارید که این خودرو فولکس واگن یک EV است، نمونه اولیه ID.۶ همراه با برچسب‌های Elektrofahrzeug در عقب و در کناره‌ها ارائه شده که نشان از الکتریکی این وسیله نقلیه دارد.  این برچسب همچنین با حروف چاپی است که فولکس واگن از آن استفاده می‌کند.

Volkswagen ID.6 Spied که در آزمایش آب و هوای سرد مانند پژو به نظر می رسد

از مشخصات این کانسپت می توان به پلت فرم MEB اشاره کرد که ۳۰۲ اسب بخار نیرو تولید می کند. پروفیل جلوی این خودرو با استیکر‌های کمی پوشانده شده و اگر کمی دقت کنید، می‌توانید بیشتر المان‌های طراحی شده در پوزه از جمله المان‌های کناری را مشاهده کنید. البته از آنجایی که فولکس واگن این خودرو را بدنه و المان‌های تولیدی تست می‌کند، برخی از قسمت‌های پروفیل جلوی آن همچنان به صورت جزیی استتار شده اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
تولید ملی ما هم خیلی با کیفیت مردم می کشه
فک کنم همون تولید ۱۰۰ درصدی پیکان که داخلی بود رو پیگیری کنید آبرو مندانه تره
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۴۶ ۱۷ آذر ۱۳۹۹
پراید نیسان
آخرین اخبار