رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به همکاری مطلوب بازاریان در طرح محدودیت‌های کرونایی، گفت : تقریبا ۷۰ درصد اصناف این محدودیت‌ها را رعایت کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رامین پهلوانی رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به گذشت بیش از ۱۰ روز از بسته شدن بازار به دلیل شرایط بیماری کرونا، گفت : خوشبختانه در این مدت همکاری بازاریان خوب بود و نزدیک به ۷۰ درصد آن‌ها با وجود مشکلات و گرفتاری‌های مالی که داشتند، تعطیل کردند.

او گفت : البته زمانی که تیم‌های نظارتی ما در بازار حضور دارند ۹۰ درصد مغازه‌های یک خیابان تعطیل می‌کنند، اما همین که یک منطقه را به سمت منطقه دیگر ترک می‌کنیم، تعدادی از آن‌ها دوباره باز می‌کنند و آنقدر هم نیرو نداریم که یک اکیپ را در یک منطقه مستقر کنیم.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه با اشاره به متفاوت بودن شرایط اقتصادی و مالی واحد‌های صنفی، افزود: مغازه‌داران برخی مناطق توان اقتصادی تعطیلی دو هفته‌ای را دارند، اما برخی مناطق نه. البته این موضوع نباید باعث نادیده گرفتن قانون شود.

پهلوانی با بیان اینکه رعایت محدودیت‌ها توسط واحد‌های صنفی شهرک‌های حاشیه شهر از جمله مسکن و دولت آباد کمتر است، افزود: فعالیت دستفروشان باعث گلایه مغازه‌داران شده است. بعنوان نمونه فقط در محدوده ۲۲ بهمن ۲۸۰ مورد و در محدوده مسکن نزدیک به ۸۰۰ مورد دستفروش فعالیت دارند که امکان برخورد با تک تک آن‌ها وجود ندارد.

پهلوانی ادامه داد: همچنین به دلیل محدودیت نیرو‌هایی که داریم امکان ورود به مغازه‌هایی که در کوچه پس کوچه‌ها باز هستند نداریم و مجبوریم عمدتا بر مغازه‌های خیابان‌های اصلی و فرعی تمرکز کنیم.

رئیس بازرسی و نظارت اتاق اصناف کرمانشاه مجموع همکاری اصناف را با وجود همه این مشکلات مطلوب دانست و افزود: ما هم با تعداد کم نیرو‌ها با تمام توان پای کار بودیم.

پهلوانی از برخی ناملایمتی‌هایی که صورت می‌گیرد هم یاد کرد و گفت: برخی از افراد وارد بازار می‌شوند و اعلام می‌کنند بازار باز است، در حالی که فقط مغازه‌های خدمات، فروشندگان غذا به صورت بیرون بر و یا سوپرمارکت‌ها که تعداد آن‌ها زیاد است و مجاز می‌باشند فعالیت دارند و برخی این موضوع را به چشم باز بودن تمام بازار می‌بینند.

او با بیان اینکه در تمام این مدت همکاری با اصناف بر پایه مدارا بوده، گفت: امیدواریم دیگر محدودیت‌ها تمدید نشود، زیرا واقعا توان اینکه دوباره به بازاریان بگوییم تعطیل کنند، نداریم.

او همکاری خود مردم را نیز برای موفقیت در محدودیت‌ها ضروری دانست و گفت: متاسفانه گاهی می‌بینیم با وجود بسته بودن مغازه‌ها، باز هم مردم در بازار حضور دارند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.