رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلام‌آباد غرب گفت : در این ۲ روز اجرای طرح مدیریت هوشمند ۱۷۹ مورد بازدید صورت گرفته که ۲ مورد که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکرده بودند، پلمب شدند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمدرضا نادری رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلام‌آباد غرب گفت : وضعیت شهرستان اسلام‌آباد غرب در نیمه دوم آبان ماه قرمز (پرخطر) و در آذرماه نارنجی (خطر) اعلام شده است.

او گفت : در وضعیت قرمز بر مشاغل گروه‌های ۲، سه و چهار نظارت داشتیم و در وضعیت نارنجی بیشتر مشاغل یک و دو که باز هستند و مشاغل سه و چهار که اجازه فعالیت ندارند را بررسی می‌کنیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اسلام‌آباد غرب افزود: پنج تیم بازرسی متشکل از بهداشت محیط، بهداشت حرفه‌ای، اتاق اصناف، اداره صنعت، معدن و تجارت و نیروی انتظامی در این راستا از مشاغل گروه یک و دو که شامل فروشگاه‌های موادغذایی، نانوایی‌ها، مشاغل ضروری و... هستند، بازدید می‌کنند.

او ادامه داد: در این ۲ روز ۱۷۹ مورد بازدید صورت گرفته که ۲ مورد (یک نانوایی و یک چاپخانه) که دستورالعمل های بهداشتی را رعایت نکرده بودند، پلمب شدند.

نادری افزود: مشاغل سه و چهار که شامل دانشگاه‌ها، آموزشگاه‌ها، زبانسراها، استخرها، باشگاه‌ها و تجمعات اجتماعی و فرهنگی؛ تعطیل هستند.

او با بیان اینکه همکاری مشاغل، اصناف و بازاریان خوب است و مشکلی نداریم، افزود: در این مدت ۴۰ درصد بستری و ۲۰ درصد آمار مرگ و میر کرونایی کاهش یافته، اما مطلوب نیست وضعیت نارنجی یعنی خطر که عبور از آن که نیازمند همکاری مردم هستیم.

نادری از مردم خواست در منزل بمانند و از حضور در اجتماعات خودداری کنند و اگر لازم به حضور بود استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شست‌و‌شوی مکرر دست‌ها فراموش نشود.

او مراسمات ترحیم را یکی از کانون‌های انتشار ویروس‌کرونا دانست و گفت: اگر مردم در مراسمات (شادی، عزا، میهمانی) شرکت نکنند شاهد کاهش پیک بیماری خواهیم بود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.