رئیس اداره بهزیستی گناباد گفت:امسال ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی به معلولان گنابادی اختصاص یافته است.

علی آراسته رئیس اداره بهزیستی گناباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: امسال از مجموع ۵۹ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی تخصیص یافته به گناباد، ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به ۳۵ نفر پرداخت شده است و ۵۵ نفر از متصدیان واحد‌های تولیدی در مجموع به مبلغ ۵۵۰ میلیون ریال از بیمه سهم کارفرما بابت اشتغال زایی معلولان در واحد‌های خود برخوردار شده‌اند.

او افزود: اداره بهزیستی گناباد ماهانه پنج میلیون و ۴۰۰ هزار ریال برای هزینه نگهداری و تامین وسائل و ملزومات مورد نیاز هر یک از معلولان پرداخت می‌کند که با توجه به افزایش قیمت کالاها، این میزان پرداختی جوابگوی نیاز نیست.

رئیس اداره بهزیستی گناباد ادامه داد: با وجود تسهیلاتی که بهزیستی برای به کارگیری معلولان در واحد‌های تولیدی پرداخت می‌کند از جمله تسهیلات قرض الحسنه و پرداخت ۲۳ درصد بیمه سهم کارفرما، متصدیان این واحد‌ها تمایل چندانی به استخدام این قشر ندارند.

آراسته بیان کرد: یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال کمک هزینه جهیزیه به ۱۷ نفر و هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال تسهیلات مسکن به ۱۲ نفر از معلولان گنابادی پرداخت شده است و ماهانه یک میلیارد و ۷۳۰ میلیون ریال یارانه بابت خدمات به معلولان در مراکز نگهداری این شهرستان پرداخت می‌شود.

انتهای پیام: ح. ت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.