معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: امسال ۱۶۰ هزار فرضت شغلی در استان هدف گذاری شده بود که از این میزان بیش از ۸۰ در صد آن محقق شده است

بیش از ۸۰ در صد سهمیه اشتغال خراسان رضوی محقق شده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید جواد حسینی در جلسه هماهنگی همایش مشارکت اجتماعی، نهضت اشتغال استان افزود: از ابندای امسال بیش از ۱۲۸ هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است که تا پایان سال نیزمابقی تحقق پیدا خواهد کرد.


وی  با اشاره به ایجاد ۱۸۴ هزار فرصت شغلی از تابستان ۹۵ تا تابستان ۹۶ در خرا سان رضوی گفت: از این میزان بیش از ۲۶ هزار فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی افزود: فعالیت هزار و ۱۶۲ تشکل غیر دولتی اشتغال در خراسان رضوی را بازوی دولت برای کاهش نرخ بیکاری در استان دانست و تصریح کرد: از این تعداد ۲۸۶ موسسه خیریه در بحث اشتغال فعال هستند.

حسینی  همچنین با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۶۱۶ هزار نفری جوانان خراسان رضوی گفت: ۲۵ در صد استان را جوانان ۱۵ تا ۳۰ سال تشکیل می‌دهند که پس از تهران رتبه دوم را داریم.

مدیر کل امور بانوان وخانواده استانداری خراسان رضوی هم در این جلسه گفت:در حوزه اشتغال بانوان امسال بیش از ۷۰۰ طرح با اشتغالزایی سه هزار و ۵۰۰ نفر و تسهیلات ۳۵۰ میلیارد ریال هدف گذاری شده بود که خوشبختانه با حمایت استاندار خراسان رضوی بیشتر آن محقق شده است.

فرشته سلجوقی افزود: از صندوق کار آفرینی امید هم بیش از ۱۱ میلیارد تومان تهسیلات برای اجرای ۴۷۵ طرح اشتغالزابویژه در حوزه مشاغل خانگی تقاضا کرده ایم که با جذب آن به زودی شرایط اشتغال دوهزار خانم فراهم خواهد شد .

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی هم در این جلسه با ارائه اماری از وضعیت اشتغال معلولان استان گفت::تعهد اشتغال امسال بهزیستی استان سه هزار و ۷۰۷ هزار فرصت شغلی بود که تاکنون صددرصد ان محقق شده است که بیشتر جذب در بخش غیردولتی بوده است.

حمید رضا پور یوسف اعتبار اختصاصی به بخش اشتغال مددجویان معلولان بهزیستی را ۷۰ میلیارد تومان اعلام کردکه تاکنون ۵۰ میلیارد تومان ان جذب شده است.

درادامه این جلسه دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی عملکرد و برنامه‌ای خودرا در حوزه اشتغال معلولان ارائه کردند.

همایش مشارکت اجتماعی ونهضت اشتغال به همت بهزیستی خراسان رضوی با مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان نهم اسفند در مشهد برگزار می‌شود.

ایجاد فرصت‌های شغلی، شناسایی استعداد‌ها. معرفی به بازار کار، فراگیر کردن همه قشر‌ها در امر اشتغال وتسهیل در امر مشارکت از اهداف برگزاری این همایش است.
 
انتهای پیام//ف.ج

برگزاری جلسه هماهنگی همایش مشارکت اجتماعی، نهضت اشتغال خراسان رضوی

برچسب ها: اشتغال ، بیکاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.