استاندارخراسان رضوی گفت: با پیگیری‌های مستمر سرمایه گذاری ۵۵ میلیارد تومانی در حوزه ارتباطات ، تاکنون بیش از ۲۰ هزار اشتغال در خراسان رضوی ایجاد شده است.

در حوزه ارتباطات بیش از ۲۰ هزار اشتغال در خراسان رضوی ایجاد شده است به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،علی رضا رشیدیان در مراسم بهره برداری از طرح های مخابراتی ، راه اندازی شتاب دهنده ها، تاکسی‌های هوشمند، خانه مسافر‌های هوشمند، تامین زیرساخت ارتباطی مسکن‌های مهر، توسعه زیرساخت ارتباطی نواحی صنعتی، راه اندازی شبکه‌های توزیع محتوا، پروژه‌های پرداخت الکترونیک خرد از طریق کیف پول همراه و ایجاد مرکز تسهیل گری کسب و کار را از جمله مشاغل ایجاد شده در این حوزه اعلام کرد.


وی گفت: هم اکنون در استان ۱۶۴ شرکت دانش بنیان فعالیت می‌کنند که ۴۱ مورد آن تولید، ۹۱ مورد نوپا و ۳۱ مجموعه هم صنعتی است و در مجموع با اشتغال ۴ هزار و ۱۱۰ نفر تا کنون ۳۵۵ نوع محصول دانش بنیان تولید کرده اند.

استاندار خراسان رضوی افزود: طی ۹ ماهه امسال این شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان در مجموع ۸۵۰ میلیارد ریال محصول تولیدی خود را به فروش رسانده اند و ۱۰ میلیون دلار هم در ۴ ماه نخست امسال صادرات به کشور‌های اتریش، اسپانیا، عراق، سنگاپور، افغانستان و تاجیکستان وکشور‌های حوزه خلیج فارس داشته اند.

رشیدیان حجم سرمایه گذاری در این حوزه طی ۵ سال گذشته را بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعلام و بر ضرورت جذب سرمایه گذاری بیشتر تاکید کرد.

وی با بیان این که دنیای آینده در فضای مجازی شکل می‌گیرد؛ افزود: از این رو با توجه به شرائط، امکانات، نیرو‌های مستعد و قرارگرفتن در کریدور ترانزیتی شرق به غرب و شمال و جنوبی و ظرفیت‌های زیربنایی موجود باید زیرساخت‌های مربوطه در استان توسعه یابد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به توفیقات استان در حوزه دولت الکترونیک؛ خاطر نشان کرد: با تحقق این مهم، شاهد تسریع در فرآیندها، عدم مکاتبات کاغذی، سلامت اداری و افزایش و بهره وری خدمات بوده ایم.

رشیدیان تصریح کرد: به منظور تحقق شبکه دولت به عنوان یک شبکه اختصاصی بین ادارات دولتی؛ امروز چهار هزار و ۱۷۷ ساختمان اداری استان به این شبکه متصل شده و چهار هزار و ۷۷۲ کاربر هم تعریف شده است.

وی با بیان این که به طور متوسط ماهانه ۴۵۰ هزار نامه الکترونیکی بین ادارات متصل به شبکه جا به جا می‌شودگفت فقط از ابتدای سال تا کنون چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نامه از طریق این بستر ارتباطی جابه جا شده که در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تسریع امور و کاهش هزینه‌های جاری دستگاه‌های اجرایی بسیار موثر بوده است.

استاندار خراسان رضوی در خصوص استقرار میز خدمت و تاکید دکتر روحانی برای ارائه خدمات مناسب‌تر و در خور شان عزت و کرامت مردم؛ گفت: راه اندازی این میز به دو شکل حضوری و الکترونیکی ابلاغ شده و در دست پیگیری است.

رشیدیان ضمن تقدیر از توجه و حمایت وزیر ارتباطات حمایت از شرکت‌های دانش بنیان؛ اظهار امیدواری کرد: شهرک سجاد دو برای فعالان حوزه آی سی تی شکل گیرد و شاهد شکوفایی هر چه بیشتراستعداد‌های جوانان فرهیخته استان باشیم.

وی اهتمام و پیگیری وزیر ارتباطات را در خصوص رفع اشکالات ارتباطی و مخابراتی استان را ستود و گفت: باید به جایی برسیم که هیچ نقطه کوری نداشته باشیم مردمان ساکن در مناطق روستایی نیز از خدمات مساوی و برابر در این حوزه برخوردار باشند.

انتهای پیام//ف.ج
 

بهره برداری از طرح های مخابراتی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار