مدیرعامل انجمن حامیان کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی گفت: بزرگترین دغدغه کودکان و نوجوانان معلول و کم‌توان ذهنی در آینده مبهم، اشتغال و معیشتشان است و از مسئولان می‌خواهیم که به یاری آنان بشتابند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  فاطمه سنجری مدیرعامل انجمن حامیان کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی در حاشیه عهدواره فعالان اجتماعی خراسان رضوی گفت: بزرگترین دغدغه کودکان و نوجوانان معلول و کم‌توان ذهنی در آینده مبهم، اشتغال و معیشتشان است و از مسئولان می‌خواهیم که به یاری آنان بشتابند.

او ادامه داد: فعالیت انجمن حامیان کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی با اشتغال معلولان در ارتباط است و به همین منظور سه کارگاه در این مجموعه راه‌اندازی شده است.

مدیرعامل انجمن حامیان کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی گفت: این کارگاه‌ها شامل کارگاه ویژه آموزش پسران کم‌توان ذهنی، کارگاه ویژه آموزش دختران کم‌توان ذهنی در تعامل با خیریه دارالاکرام خیریه حضرت ابوالفضل العباس (ع) و کارگاه تولید تجهیزات کوهنوردی است.

سنجری وجود دو فرزند معلول ذهنی خود را انگیزه ورود به این موضوع عنوان کرد و افزود: فعالیت کاری‌ام در آموزش و پرورش استثنائی را از سال ۷۰ شروع کردم و در ۱۰ سال پایانی خدمتم هم مسئول یک گروه آموزشی کم‌توان ذهنی بودم و از همان زمان دغدغه آینده مبهم این کودکان و نوجوانان و اشتغال و معیشتشان را داشتم.

او تصریح کرد: انجمن حامیان کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی با همکاری خیران و فرهنگیان دغدغه‌مند به منظور اشتغال و توانمندسازی فعالیت این گروه خاص تلاش دارد، هرچند که انتظار می‌رود مجموعه‌های متولی این حوزه حمایت بهتری از این افراد داشته باشند.

مدیرعامل انجمن حامیان کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی ضمن اشاره بر نیاز به حمایت بیشتر از این مجموعه و محدودیت فضای در اختیار قرار گرفته، گفت: در صورت حمایت بیشتر می‌توانیم عزم کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی را جزم‌تر کنیم.

سنجری افزود: محصولات کارگاه تجهیزات کوهنوردی که توسط کودکان و نوجوانان کم‌توان ذهنی تولید می‌شود، توسط کارفرما وارد بازار شده و عرضه می‌شود.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.