مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی از ممنوع بودن و برخورد قانونی با فروش اجباری کالا در واحد‌های صنفی عمده فروش و فروشگاه‌های زنجیره‌ای خبر داد.

اشرفی مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: واحد‌های صنفی عمده فروش و فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در حین فروش کالا‌های اساسی و پر مصرف اقدام به فروش اجباری کالا‌های کم مصرف کنند تخلف مرتکب شده و به موجب مواد ۱۵ قانون تعزیرات حکومتی و ۶۴ قانون نظام صنفی افراد متخلف به پرداخت جریمه معادل ۵ برابر قیمت فروش کالای تحمیلی و الزام به پس گرفتن کالا محکوم خواهند شد.

او افزود: اخیراً چند مورد گزارش از فروش اجباری کالا دریافت که متعاقبا توسط شعبه سیار پیگیری شده و بررسی‌های لازم را سازمان صمت بعمل آورده است.


بیشتر بخوانید


اشرفی اضهار کرد: در ۴ پرونده دریافتی با موضوع تخلف فروش اجباری کالا که در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی شده حکم به پرداخت بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۲۱ میلیون ریال جزای نقدی صادر شده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی ادامه داد: اتاق اصناف به منظور پیشگیری از تخلف در سطح عرضه و همچنین جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی و ضایع شدن حق مصرف کنندگان موظف به رصد و پایش فعالیت واحد‌های صنفی در این زمینه می‌باشد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار