سخنگوی وزارت خارجه چین گفت ادامه اجرای برجام باید پیش نیاز اساسی برای حل مسئله هسته‌ای ایران باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا، هوآ چو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت ادامه اجرای برجام باید پیش نیاز اساسی جهت هرگونه راه حل سیاسی برای مسئله هسته‌ای ایران باشد.

هوآ چو نینگ در این خصوص خاطرنشان کرد چین شانزدهم دسامبر در نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح مدیران سیاسی در وین شرکت خواهد کرد.

او تصریح کرد: «اعضای برجام وضعیت کنونی مسئله هسته‌ای ایران را ارزیابی و اجرای برجام را بررسی خواهند کرد و برای گام‌های بعدی همکاری خواهند کرد».

سخنگوی وزارت امور خارجه چین افزود این کشور امیدوار است که همه طرف‌ها از این نشست به عنوان فرصتی برای حفاظت از برجام و اجرای وفادارانه آن و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد بهره ببرند و درباره راه‌های موثر جهت واکنش به چالش‌های کنونی و ادامه پیشبرد روند حل سیاسی مسئله هسته‌ای ایران تبادل نظر کنند.

هوآ همچنین اضافه کرد: «ما همچنین امیدوار هستیم که آمریکا به زودی به برجام برگردد و برای بر عهده گرفتن مسئولیت‌های مقتضی خود به منظور حفظ نظام بین المللی منع گسترش هسته‌ای و همچنین صلح و ثبات در خاورمیانه، اقدامات قاطع را انجام دهد».

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۳ آذر ۱۳۹۹
از برجام 1+5 فقط 0+3 مونده.بنظر آدم عاقل این برجام هنوز نفس میکشه؟
Iran (Islamic Republic of)
saeed
۱۹:۰۴ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
برجام=اقتصاد تحریمی=نفت مجانی=بازار وابسته=سود چین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۱ آذر ۱۳۹۹
گنده لات دنیا امریکاست بقیه تون جوجه لات هم نیستید حرف تون ۵زار هم نمی یرزه
آخرین اخبار