مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: با توجه به شیوع کرونا ۳۰ خدمت تامین اجتماعی در کردستان به خدمات الکترونیکی تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سیدصلاح قریشی مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: اداره کل تامین اجتماعی در قالب طرح ۳۰۷۰ و در شرایط کرونایی و محدودیت‌های بهداشتی، هر هفته یک خدمت مهم و پرمخاطب را به صورت  غیرحضوری ارائه می‌کند.

او افزود: در قالب این طرح که تا بهمن امسال ادامه دارد، دوشنبه هر هفته با اضافه کردن یک خدمت به صورت اینترنتی اجرایی می‌شود.

قریشی با اشاره به برخی از این خدمات افزود: ثبت کمک هزینه ازدواج یکی از این خدمات است که با همکاری ثبت احوال، ازدواج‌هایی که ثبت می‌شود مشروط بر اینکه بیمه شده شماره حسابی برای خود در سایت http://eservices.tamin.ir تعبیه و مشخص کرده باشد می‌تواند این کمک هزینه را دریافت کند.

قریشی تاکید کرد: هیچ نیازی به مراجعه فرد به ادارات و شعب تامین اجتماعی نیست و کمک هزینه ازدواج به شماره حساب تعیین شده واریز و زوجین می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

او یادآور شد: تحت تکفل بودن یا نبودن فرزندان  یکی دیگر از این خدمات غیرحضوری است، که پیش از این افراد تحت تکفل بیمه شده و مستمری بگیر هر ۶ ماه یک بار برای بررسی شناسنامه‌ها به تامین اجتماعی مراجعه می‌کردند اما اکنون از طریق سایت امکان انجام آن وجود دارد.

قریشی با اشاره به اینکه ارائه خدمات غیرحضوری با توجه به شیوع کرونا در این روز‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: فرآیند‌های سنتی گذشته هم پاسخگوی نیاز امروز مشتریان نبوده و سازمان تامین اجتماعی با درک صحیح این موضوع در راستای گسترش خدمات غیرحضوری و الکترونیکی اقدام کرده است.

او اضافه کرد: ارائه این خدمات غیرحضوری به منظور ارتقاء کیفیت خدمات و جلب رضایتمندی هر چه بیشتر مراجعین است که در عین حال موجب کاهش تردد درون شهری و صرفه جویی در وقت و هزینه می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با بیان این‌که تاکنون هفت سرویس از خدمات طرح ۳۰۷۰ رونمایی و عملیاتی شده است، افزود: تا پایان بهمن، با راه اندازی ۳۰ سرویس کاملا غیرحضوری، ۷۰ درصد مراجعات به شعب تامین اجتماعی حذف خواهد شد به همین دلیل طرح ۳۰۷۰ نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.