به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید صلاح قریشی روز پنجشنبه اظهار داشت: این خدمات به صورت پایلوت در استان کردستان آغاز شده و در دیگر استانهای کشور هم اجرایی میشود.
وی اضافه کرد: اداره کل تامین اجتماعی کردستان و شعب تامین اجتماعی این استان به عنوان استان پایلوت برای اجرای سامانه متمرکز ارائه ٦٥ مورد خدمات غیر حضوری آغاز بکار کرده اند.
قریشی استفاده از فناوریهای نوین برای خدمت رسانی را لازمه پویایی سازمانها دانست و افزود: با توجه به تغییر فرهنگ عمومی و نیز پیشرفت تکنولوژی، فرآیندهای سنتی پاسخگوی نیاز مشتریان نبوده و سازمان تامین اجتماعی با درک صحیح این موضوع در راستای گسترش خدمات غیرحضوری و الکترونیکی اقدام کرده است.
وی گفت: این خدمات غیرحضوری به منظور ارتقای کیفیت خدمات و جلب رضایتمندی هر چه بیشتر مراجعین است که در عین حال موجب کاهش تردد درون شهری و صرفه جویی در وقت و هزینه میشود.
مدیر کل تامین اجتماعی کردستان با اشاره به اینکه این طرح به صورت پایلوت در استان کردستان عملیاتی شده و با رفع ایرادات احتمالی، به سایر استانها تعمیم خواهد یافت بر لزوم فرهنگ سازی در راستای استقبال عمومی بیمه شدگان برای استفاده از خدمات غیرحضوری و الکترونیکی و دریافت و ثبت بازخوردها تاکید کرد.
وی یادآور شد: خدمات دفترچه درمانی، مشاهده و ثبت اعتراض نسبت به سوابق پرداخت حق بیمه، ارسال لیست و پرداخت حق بیمه، اخذ برگ پشرداخت حق بیمه، درخواست تعهدات کوتاه مدت شامل غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، پروتز و اروتز، کمک هزینه ازدواج و کمک هزینه کفن و دفن از جمله خدماتی است که در این سامانه پیش بینی شده و در حال گسترش است.
قریشی تاکید کرد: با تکمیل سامانه متمرکز خدمات غیرحضوری سازمان شاهد تحولی شگرف در نحوه خدمت رسانی در سازمان تأمین اجتماعی خواهیم بود.
انتهای پیام/ع