مربیان و ورزشکاران هیئت ووشو مهاباد امروز برای اهدای خون به مرکز انتقال خون مهاباد مراجعه کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، امروز مربیان و ورزشکاران هیئت ووشو مهاباد به منظور کمک به بیماران نیازمند برای اهدای خون به مرکز انتقال خون مهاباد مراجعه کردند.

داوود نصر ارکن رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد با اشاره به اینکه این پایگاه تأمین کننده نیاز خونی بیمارستان‌های جنوب آذربایجان غربی است، گفت: وجود ذخیره مناسب خونی در مهاباد ضروری است و تحقق این امر تنها با مشارکت بیشتر مردم نوعدوست این شهرستان میسر است.

نصرارکن افزود: ذخائر بانک خون این پایگاه با کاهش خون و فرآورده‌های آن مواجه شده است که برای جبران این کاهش نیاز است افراد از همه گروه‌ها، برای اهدای خون مراجعه کنند.

او با اشاره به ترس شهروندان از گرفتار شدن احتمالی به بیماری کرونا با اهدای خون، اضافه کرد: تمام وسایل و تجهیزات دریافت خون، محیط و شرایط خون‌گیری، کاملا استرلیزه، بهداشتی و یکبار مصرف است و هیچ جای نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس پایگاه انتقال خون شهرستان مهاباد اظهار داشت: زنان و مردان از سن قانونی ۱۸ سال تا سن ۶۰ سالگی و در صورت اهداکننده مستمر بودن تا سن ۶۵ سالگی می‌توانند خون اهدا کنند.

نصرارکن تصریح کرد: اهدای خون کم‌هزینه‌ترین کمک مومنانه برای زندگی دوباره است و مردم نباید از اهدای خون در شرایط کرونایی بترسند چرا که کمبود خون بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.