رئیس اداره انتقال خون مهاباد گفت: مردم نوعدوست مهاباد می‌توانند در این روز‌های سخت، با اهدای خون، نذر خود را ادا کنند.

نصر رئیس اداره انتقال خون مهاباد با اشاره به اینکه مهاباد تامین کننده خون مورد نیاز مراکز بیمارستانی شهرستان‌های جنوب آذربایجان غربی است، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: سخاوتمندی نوعدوستان و خیران مهابادی در اهدای خون سبب می‌شود تا نیاز به خون و فرآورده‌های خونی بیمارستان جنوب استان آذربایجان غربی را تامین کنیم و تنها شهرستان در کل کشور هستیم که افتخار خدمت به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر‌های اطراف را کسب کرده ایم.

نصر با بیان اینکه اهدای خون نسبت به پارسال حدود ۲۰ درصد کاهش یافته است، افزود: در ۷ ماه نخست امسال ۵ هزار و ۵۱۲ نفر برای اهدای خون به این اداره مراجعه کردند که از این تعداد ۵۱۵۹ نفر موفق به اهدای خون شدند.

این مقام مسئول با اعلام اینکه بحران جهانی کرونا باعث کمبود خون و ذخایر خونی شده است، از شهروندان درخواست کرد تا به کمک بیماران در این روز‌های کرونایی بیایند.

نصر اذعان کرد: اهدای خون کم‌هزینه‌ترین کمک مومنانه برای زندگی دوباره است و مردم نباید از اهدای خون در شرایط کرونایی بترسند چرا که کمبود خون بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست.

در این روز‌های بحرانی کسانی که واجد شرایط برای خون دهی هستند حتما به اداره انتقال خون مهاباد مراجعه کنند.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.