سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان از تصویب سه طرح جدید برای مقابله با کرونا در استان خبر داد.

حجت اله غلامی سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، درباره برخورد با کسانی که از اجرای محدودیت‌ها سرپیچی می‌کنند اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود ۹ روز از اجرای محدودیت‌ها می‌گذرد در بخش‌های مختلف مانند کاهش سفرها، رعایت دستورالعمل‌ها توسط اصناف وضعیت نسبتاً خوبی داشتیم، ولی تخلفاتی نیز رخ داد که برای برخورد با آن‌ها در جلسه ستاد مقابله با کرونا طرح‌هایی تصویب شد.

او ادامه داد: قرار است در این هفته تیم‌های بازرسی، بهداشت و درمان، تعزیرات و اتاق اصناف کسانی را که از محدودیت‌ها سرپیچی کرده‌اند را مورد بررسی قرار دهند.

غلامی گفت: از این هفته به‌صورت گسترده در تمام استان سه روش اجرا می‌گردد. کنترل ورود به اماکن عمومی مانند ادارات، پایانه‌ها، اتوبوس‌ها و مترو با استفاده از کارت ملی صورت می‌گیرد و اگر افرادی دچار بیماری کرونا باشند اجازه ورود به این اماکن را ندارند.

او افزود: همچنین استفاده از سامانه سیب برای تشخیص بیماران و کنترل آن‌ها به مدت ۱۴ روز و کسانی که از بیمارستان مرخص شده‌اند به مدت ۱۰ روز انجام می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به شناسایی بیماران کرونایی گفت: در سومین روش، پرسش از خانوار‌ها برای تشخیص بیماری با سامانه کووید ۱۹ به صورت طرح محله محور و به کمک بسیج و دانشگاه علوم پزشکی در سطح محلات صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.