سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: دانشجویان پزشکی عمومی و رشته‌های مرتبط پزشکی در مقطع کارشناسی می‌توانند نقش موثری در روند تحقیقات دانشجویی داشته باشند، زیرا که دانشجویان بازوان اصلی تحقیقات دانشگاهی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سجاد سحاب سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حلقه گمشده در روند تحقیقات دانشجویی استفاده از پتانسیل دانشجویان مقاطع مختلف رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی است. دانشجویان پس از ورود به محیط آکادمیک دانشگاه زمینه رشد تفکر انتقادی را پیدا می‌کنند از همین رو دانشگاه باید خوراک علمی لازم را مبتنی بر شواهد در اختیار دانشجویان قرار دهد.

او با بیان اینکه باید از ظرفیت دانشجویان در تعطیلی‌های بین ترم‌ها استفاده کرد، افزود: در شرایط کنونی بیشتر استادان درگیر درمان بیماران هستند و زمان کافی برای تحقیقات لازم را ندارند، اما در این شرایط می‌توان از ظرفیت و پتانسیل دانشجویان بهره برد و با یک برنامه منظم دانشجویان را وارد عرصه پژوهش کرد.

بیشتر بخوانید

سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: هدف کلی از اجرای این طرح وارد کردن دانشجو در عرصه پژوهش است که البته تمام فعالیت‌های دانشجویان توسط یک تیم حمایتگر پیگیری و بررسی می‌شود. حدود ۴۵ دانشجو با این مشخصات و توانمندی‌ها وارد طرح شدند و در حال حاضر موضوع پروپوزال نویسی، مقاله نویسی و رجیستری را پیگیری می‌کنند.

سحاب با اشاره به اینکه دانشجویان دوره‌های عمومی و کارشناسی پتانسیل خاموش در عرصه پژوهش هستند، بیان کرد: در حال حاضر دانشجویان پروپوزال‌هایی در خصوص اورژانس‌های دندان پزشکی، بیماران خاص در شرایط کرونا، رادیوتراپی و گاید لاین‌های آموزشی کرونا تهیه کردند.

او تصریح کرد: حتی پزشکان عمومی نیز به دلیل ارتباط نزدیکی که با مردم دارند می‌توانند نکات پژوهشی لازم را به زبان ساده به مردم ارائه کنند.

انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.