داود محمدی رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری در گفت وگو با خبرنگار
صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت وانت بارها در محدودیتهای کرونایی اظهار کرد: دولت در محدودیتهای جدیدی که برای اصناف مختلف اعمال کرده، هیچ مشورتی با اتاق اصناف یا روسای اتحادیههای مهم، نکرده است.
وی افزود: این برنامه ریزی غلط و عدم هماهنگی میان ارگانها نشان میدهد که دولت در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضعیف عمل کرده و بخشهای خصوصی میتوانند در این راستا کمکهای تاثیر گذاری به دولت کنند.
بیشتر بخوانید
رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری تصریح کرد: دولت میتواند در راستای حمایت از واحدهای صنفی هزینههایی مانند قبوض مختلف، اجارهها و انواع مالیات صرف نظر کند که این موضوعها حداقل حمایتهاست.
محمدی ادامه داد: برخی از پیک موتوریها حدود ۴ ماه است که هیچ گونه فعالیتی ندارد در صورتی که برای آنها از سوی شهرداری قبض پسماند می آید. این یعنی دولت حتی از کمترین حمایتها از صنوف دریغ کرده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر چشم امید واحدهای صنفی به دولت و حمایتهای این ارگان است، اما متاسفانه تاکنون هیچ انتظاری برآورده نشده است. ممکن است این عدم حمایتها به واحدهای صنفی ضربه وارد کند و این ضربهها به بخش تولیدات کشور آسیب بزند.
رئیس اتحادیه صنف حمل و نقل بار سبک شهری و پیک موتوری ابراز کرد: از زمان ایجاد محدودیتهای جدید کرونایی، وانت بارها برای انتقال بارهای اضطراری مانند دارو و موارد مشابه مجبور به ترک شهر یا استان شده اند که در این بین نیز جریمههای سنگین در ورودیهای هر شهر برایشان اعمال شده است.
محمدی افزود: در خصوص تردد بین شهری بسیاری از وانت بارها دچار مشکل شده اند و هیچ کدام از آنها بارهای بیرون شهری را قبول نمیکنند حتی در مواقع اضطراری و حیاتی.
وی مطرح کرد: این وانت بارها زمان زیادی را باید بین سازمانها و ارگانهای مختلف صرف کنند تا خروج از شهر و ابطال جریمه خود را موجه کنند با این وجود بهتر است که دولت زیرساخت هارو قویتر و حمایتها را گسترش دهد.
انتهای پیام/