رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ۱۶ عملیات امداد و نجات و مهار آتش سوزی طی دیروز با تلاش آتش نشانان انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۱۶ عملیات مهار آتش سوزی و امداد و نجات طی دیروز گفت: آتش سوزی خودروی بنز در منطقه زرگان راس ساعت ۸ و ۱۷ دقیقه با تماس تلفنی شهروندی به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد.

او افزود: خودروی بنز که در یک تعمیرگاه خودرو در حال تعمیر بود، به علت بی احتیاطی در جوشکاری دچار آتش سوزی شد و ماموران آتش نشانی با استفاده از تجهیزات خاموش کننده حریق را مهار و از بروز خسارت بیشتر جلوگیری کردند.

قنبری با اشاره به مهار آتش سوزی خودروی پراید در ساعت ۸ و ۵۵ دقیقه واقع در شهرک برق، خیابان ۷ کارمندی به علت اتصال برق موتور خودرو با تلاش آتش نشانان اشاره کرد و بیان داشت: ماموران آتش نشانی آتش سوزی نیزار در ساحلی غربی مقابل سیلو در ساعت ۱۱ و ۳۷ دقیقه و نیزار جاده کمربندی پشت بیمارستان نفت در ساعت ۱۴ و ۲ دقیقه را که مانع وضوح دید خودرو‌های عبوری شده بود را اطفا کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز در ادامه به اعزام ۳ دستگاه خودروی اطفای حریق و امداد و نجات از سوی ستاد فرماندهی سازمان جهت مهار آتش سوزی منزل مسکونی ویلایی در کوی ستایش در ساعت ۱۴ و ۲۲ دقیقه اشاره و اظهار کرد: آتش نشانان با تجهیز خود به دستگاه‌های تنفسی و استفاده از لوله‌های آبرسان حریق را مهار کردند، همچنین علت حریق به دست کارشناسان سازمان اتصال برق سیم کشی روکار غیراصولی گزارش شد.

او ادامه داد: آتش نشانان آتش سوزی خودروی پژو پارس در کوی ملت نبش کارون در ساعت ۱۶ و ۳۹ دقیقه و کانکس در ورودی مسیر فرودگاه ساعت ۱۷ و ۳۱ دقیقه، حریق منزل مسکونی در منطقه مهدیس منازل نورد لوله در ساعت ۱۸ و ۳۱ دقیقه و آتش سوزی منزل مسکونی در شهرک برق ساعت ۲۲ و ۲۴ دقیقه را که به علت آتش سوزی فرگاز رخ داده بود، با تلاش همه جانبه مهار کردند.

ابراهیم قنبری به واژگونی خودروی تیبا در مسیر جاده اهواز ملاثانی ساعت ۱۹ و ۴۶ دقیقه اشاره و تصریح کرد: آتش نشانان به محض رسیدن به محل حادثه با نصب علائم ترافیکی در مسیر ضمن رعایت موارد ایمنی با استفاده از تجهیزات برش و تخصصی ۲ سرنشین مرد را که در اتاقک خودرو حبس شده بودند، خارج کردند و یکی از سرنشینان مصدوم را به امدادگران اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند، البته سرنشین دیگر خودرو در این حادثه جان خود را از دست داد.

او در پایان به همکاری آتش نشانان با عوامل ۱۱۵ جهت جابجایی بیمار در منطقه سلطان منش اشاره کرد و گفت: آتش نشانان در عملیات نجات از آسانسور در مناطق کیانپارس خیابان ۴ غربی، خیابان نظام وفا نبش شریف زاده، شهرک دانشگاه خیابان ۲ دانشجو و عملیات نجات محبوس شده‌ها در اماکن مسکونی در مناطق پردیس ۲ و فرهنگیان ۱۴ شهروند را نجات دادند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.