فرماندار دشت آزادگان گفت: مشکلات زمین‌های کشاورزی مورد اختلاف منابع طبیعی و محیط زیست این شهرستان رفع و مجوز فعالیت‌های کشاورزی بزودی صادر می‌شود.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: جلسه مشترک با حضور مدیران کل اداره‌های جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و آبخیزداری و حفاظت محیط زیست استان خوزستان، به منظور رفع مشکل اراضی کشاورزی مورد اختلاف دستگاه‌های اجرایی مذکور برگزار شد.

او با بیان اینکه طی سال‌های اخیر، مساله اختلاف مردم با منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست بر سر زمین‌های زراعی به ویژه منطقه ام الدبس به یک بحران غیرقابل حل تبدیل شده بود، افزود: مشکلات قانونی این اختلاف امروز مرتفع و مقرر شد جهاد کشاورزی و منابع طبیعی با توجه به مشخصاتی که از این زمین‌ها دارند در اسرع وقت به حفاظت محیط زیست خوزستان ارسال و مجوز لازم برای کشت و فعالیت‌های کشاورزی صادر شود.

سیلاوی بیان داشت: با توجه به اینکه اقتصاد این شهرستان بر پایه کشاورزی است و خشکسالی‌های چند سال اخیر و سیلاب مشکلات بسیاری برای کشاورزی و دامداران این منطقه ایجاد کرده، اختلاف بر سر مالکیت اراضی با منابع طبیعی و محیط زیست، از عمده مشکلات اساسی این منطقه است.

فرماندار دشت آزادگان تصریح کرد: بحمدالله در جلسه امروز مشکل ۲ هزار و ۴۵۰ هکتار از اراضی در یک منطقه و ۶۶۲ هکتار دیگر نیز برطرف شد و امیدواریم با وحدت مسئولان شاهد رفع بسیاری از مشکلات شهرستان باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.