کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : از بامداد فردا، پنجشنبه تا اوایل وقت روز دوشنبه هفته آینده یک سامانه فعال بارشی جو منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ شهناز حق‌پرست کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت : از بامداد فردا، پنجشنبه تا اوایل وقت روز دوشنبه هفته آینده یک سامانه فعال بارشی جو منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او گفت : این سامانه علاوه بر افزایش دمای شبانه به تناوب سبب بارندگی، رعد و برق، وزش باد و در پاره‌ای از نقاط رگبار تگرگ خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: بارشی که در ساعاتی از روز پنجشنبه به خصوص در نیمه شرقی و اورامانات و همچنین در روز شنبه تا اوایل روز یک‌شنبه به‌ویژه در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب در پاره‌ای از نقاط با سیلاب‌های محلی همراه خواهد شد.

او اجرای عملیات کشت‌های پاییزه را پس از مساعد شدن شرایط مزرعه در نقاط گرمسیر استان توصیه کرد و از کشاورزان خواست بعد از برداشت محصولاتی نظیر پیاز وسیب‌زمینی نسبت به کیسه‌گیری و انتقال به جایگاه مناسب با دما و رطوبت مطلوب تا زمان عرضه به بازار مبادرت کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.