معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه از افزایش ۶۶ درصدی بارندگی‌های کرمانشاه در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: سامانه بارشی اخیر طی ۴۸ ساعت گذشته برای استان به طور میانگین ۶۳ میلی‌متر بارندگی داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی محمد زورآوند  با اشاره به فعالیت سامانه بارشی قوی در کرمانشاه که طی دو روز اخیر بارش‌های خوبی برای سطح استان به همراه داشت، اظهار کرد: میانگین بارش این موج برای استان ۶۳ میلی‌متر بود و بیشترین بارش را نیز از کرندغرب به میزان ۸۳ میلی‌متر داشتیم.

او ادامه داد: در همین مدت بارندگی در شهر کرمانشاه نیز حدود ۶۳ میلی‌متر بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی کاهش بارندگی‌های سال زراعی جاری را تا حدود قابل توجهی جبران کرد، یادآور شد: هم اکنون بارش سال زراعی جاری به طور میانگین در استان به ۹۰ میلی‌متر رسیده است.

به گفته این مسئول، میانگین بارش‌های سال زراعی امسال استان نسبت به پارسال  ۶۶ درصد و نسبت به بلندمدت ۱۳ درصد رشد داشته است.

او به بارندگی‌های سال زراعی جاری (از ابتدای پاییز) در برخی نقاط استان اشاره کرد و گفت: امسال تاکنون در شهر کرمانشاه حدود ۱۰۹ میلی‌متر بارندگی داشته ایم و بیشترین بارش استان نیز از جوانرود به میزان یکصدویازده میلی‌متر بوده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه درباره وضعیت بارندگی‌های استان طی روز‌های آتی نیز عنوان کرد: موج بارشی که طی دو روز اخیر فعال بود از جو کرمانشاه خارج شده و تا روز چهارشنبه (۵ آذر) بارش دیگری نخواهیم داشت، اما از روز پنجشنبه موج بارشی دیگری وارد جو استان خوهد داشت که درباره آن در آینده اطلاع رسانی می‌کنیم.

انتهای پیام /ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.