مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان از صدور اولین مجوز فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: در حال حاضر استان زنجان به دنبال جذب گردشگران داخلی و خارجی در حوزه‌ی سلامت است و در این خصوص مجوز فعالیت برای یک دفتر خدمات مسافرتی در زنجان و در حوزه‌ی گردشگری سلامت صادر شد.

او با بیان اینکه گردشگری سلامت فقط مختص بیماران خارجی نیست، افزود: توریسم سلامت یکی از شاخه‌های گردشگری است که می‌تواند در این دوران برای صنعت گردشگری راهگشا باشد.
 
ارجمند ادامه داد: باید در ابتدا زیرساخت‌های این نوع گردشگری در  زنجان و سپس استان‌های همجوار معرفی شود، زیرا رضایت گردشگر داخلی موجب ورود گردشگر خارجی خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با بیان اینکه اشتغالزایی در صنعت گردشگری کم‌هزینه و آسان است، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی، تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، صنعت گردشگری جایگزین مناسبی برای درآمد‌های نفتی است.
 
او افزود: استان زنجان از نظر پزشکی و تجهیزات بیمارستانی دارای ظرفیت‌های بالایی است که می‌تواند در خدمت صنعت گردشگری قرار بگیرد.

ارجمند با بیان اینکه گردشگری سلامت به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و پیشگیری تقسیم می‌شود، گفت: ایران از مقاصد بزرگ گردشگری سلامت در منطقه است و کشور‌های همجوار مانند عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و سایر کشور‌های منطقه متقاضی استفاده از خدمات و امکانات گردشگری سلامت در ایران هستند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.