مهم‌ترین حوادث امروز شنبه یکم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه یکم آذر ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری قاتل فراری پس از ۱۲ سال در چابهار

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان چابهار، قاتل مردی ۵۵ ساله پس از ۱۲ سال فرار به دام افتاد.

سردار "احمد طاهری گفت: در پی وقوع یک فقره قتل مسلحانه مردی ۵۵ ساله در شهریور ماه ۱۳۸۷ با انگیزه انتقام جویی و درگیری طایفه‌ای و خارج شدن وی از شهرستان چابهار، پرونده به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات اولیه مشخص شد قاتل پس از ارتکاب جرم با سلاح کلت کمری از استان خارج و به محل نامعلومی گریخته و هیچ گونه خبری از وی در دست نیست.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: با بازخوانی پرونده و دعوت از شاکیان، پرونده به جریان افتاد و کارآگاهان تحقیقات جامعی را در خصوص ابعاد جرم و شناسایی قاتل آغاز کردند.

او  ادامه داد: با تلاش شبانه روزی ماموران و با بهره گیری از اقدامات فنی و اطلاعاتی، ماموران آگاهی این شهرستان موفق به شناسایی محل اختفاء متهم در این شهرستان شده و طی هماهنگی قضایی با تشکیل اکیپ ویژه‌ای در یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش، وی را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

سردار طاهری خاطر نشان کرد: متهم ۳۴ ساله پس از تشکیل پرونده و اعزام به دادسرا، با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد.

کشف ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق  در زهک 

فرمانده انتظامی شهرستان زهک از کشف ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع بنزین توسط ماموران انتظامی این شهرستان خبر داد.

سرهنگ " آیت اله قره گوزلو  گفت: ماموران انتظامی شهرستان زهک حین کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه تریلی تانکردار مشکوک و برای بررسی بیشتر آنان را متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران در بازرسی از این خودرو ۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع بنزین کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زهک با بیان اینکه در این رابطه یک نفر متخلف شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شد، با تاکید بر عزم پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی از مردم خواست در صورت اطلاع از فعالیت‌های قاچاقچیان سوخت، مراتب را از طریق تلفن مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

  کشف ۷۵ تن شیر خشک قاچاق در ایرانشهر

با هوشیاری و رصد اطلاعاتی پلیس شهرستان "ایرانشهر" ۷۵ تن شیر خشک قاچاق کشف شد.

سردار "احمد طاهری گفت: روز گذشته در پی رصد اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی متخلف قصد قاچاق شیر خشک از سمت کرمان به سمت شهرستان "ایرانشهر" را دارند، بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس استان سیستان و بلوچستان قرارگرفت.

این مقام ارشد انتظامی خاطر نشان کرد: مأموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" پس از مشاهده این محموله که توسط ۳ دستگاه کامیون در حال انتقال از مسیر"بزمان-ایرانشهر" بود، متوقف و در بازرسی از آنان ۷۵ تن شیر خشک قاچاق فاقد مدارک گمرکی کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرگ ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: افراد متخلف شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  در پایان با اشاره به اینکه قاچاق کالا بر پیکره اقتصاد یک کشور ضربه می‌زند، بیان داشت: به منظور حمایت از تولید داخلی و رونق اقتصادی کشور، شهروندان هرگونه فعالیت غیرقانونی سودجویان را با پلیس در میان بگذارند.

دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با ۵ فقره سرقت  در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای اماکن خصوصی با ۵ فقره سرقت در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم گفت: ماموران پلیس هنگام گشت زنی، به فردی که در حال جا بجایی قالب‌های فلزی بتنی بود مشکوک شدند.

او  گفت: متهم با مشاهده ماموران قصد متواری شدن از محل را داشت که در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و به کلانتری منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار تصریح کرد: این متهم پس از انتقال به و در تحقیقات تکمیلی پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۵ فقره سرقت از اماکن خصوصی در سطح شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ کیخائی مقدم با اشاره به تشکیل پرونده و تحویل متهم ۲۷ ساله به مراجع قضائی، از شهروندان خواست، هشدار‌های پلیس را در خصوص پیشگیری از سرقت جدی گرفته ودرصورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری ۳ سارق مغازه ومنزل  در سراوان 

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان ازدستگیری ۳ سارق مغازه ومنزل دراین شهرستان خبرداد.

سرهنگ "داریوش سرگلزایی گفت: ماموران کلانتری درحین گشت زنی به راکب و سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت که درمسیر خلاف جهت درحال حرکت وحامل یک درب آهنی بودند مشکوک و موتورسیکلت رامتوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان سراوان ادامه داد: باتوجه به مظنونیت متهمان، موتورسیکلت متوقف شده جهت بررسی بیشتر به کلانتری انتقال که در بازجویی بعمل آمده متهمان به سرقت درب آهنی مغازه اعتراف کردند.

این مقام انتظامی افزود: درپی تماس تلفنی احدی از شهروندان بامرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی برحضور یک فرد سارق درمنزل وی بلافاصله ماموران انتظامی بخش جالق به محل اعزام و طی هماهنگی با صاحب منزل ومقام قضائی به منزل مورد نظر وارد وسارق را درحین ارتکاب سرقت دستگیر کردند.

سرهنگ داریوش سرگلزایی گفت" هر ۳ سارق دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار