مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۷ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۷ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

قاتل و سارق مسلح فراری در دلگان به دام افتاد

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان دلگان قاتل فراری و عامل سرقت‌های مسلحانه این شهرستان به دام افتاد.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع چند فقره راهبندان و سرقت مسلحانه در شهرستان دلگان توسط فردی ناشناس موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان دلگان با انجام تحقیقات تخصصی به جمع آوری سرنخ‌های موجود پرداخته و عامل این سرقت‌ها را که یکی از اشرار مسلح و سابقه دار شهرستان بود شناسایی کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با بررسی سوابق این شرور مشخص شد که او در اردیبهشت ماه سال جاری به دلیل اختلافات مالی ۲ جوان ۲۸ و ۳۰ ساله را در شهرستان جیرفت استان کرمان به قتل رسانده و تحت تعقیب مراجع قضائی این استان می‌باشد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: در نهایت با تلاش پلیس مخفیگاه این قاتل فراری در یکی از روستا‌های شهرستان دلگان شناسایی و با توجه به مسلح بودن متهم، به منظور دستگیری او تیمی مجرب از مأموران انتظامی شهرستان دلگان با رعایت تمامی جوانب احتیاط وارد عمل شدند.

سردار طاهری تصریح کرد: این قاتل مسلح که خود را در محصاره پلیس می‌دید با تیراندازی به مأموران قصد فرار از محل را داشت که با عکس العمل به موقع مأموران انتظامی، زمین گیر و دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان گفت: در عملیات دستگیری این شرور، ضمن کشف یک قبضه سلاح کلاش به همراه ۵ تیغه خشاب و مهمات مربوطه یک دستگاه وانت نیسان مسروقه که سارق از آن در سرقت‌های خود استفاده می‌کرد توقیف شد.

او   با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی استان کرمان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با قاطعیت با برهم زنندگان نظم و امنیت برخورد خواهد کرد و مأموران انتظامی در راه برقراری امنیت شهروندان از هیچ کوششی دریغ نخواهند کرد.

برخورد قاطعانه پلیس سیستان و بلوچستان با عاملان تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از برخورد قاطعانه پلیس با عاملان تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی، خبر داد.

سردار "احمد طاهری  بیان داشت: از آن جایی که برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی بعضا با انتشار عکس و یا فیلم بدون در نظر گرفتن تبعات حقوقی و قضایی آن موجبات نا امنی و ترویج خشونت در جامعه را فراهم می‌آورند و از این امر غافلند که فضای سایبری به منزله انظار عمومی است و با استناد به ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی که اذعان می‌دارد " ارتکاب به هر گونه عملی که نفس آن فعل یا عمل باعث جریحه دار شدن عفت و احساسات عمومی جامعه شود جرم تلقی می‌شود " پلیس فتا حسب وظیفه ذاتی خود با هنجارشکنانی که در فضای مجازی اقدام به ایجاد رعب و وحشت و بروز احساس ناامنی نمایند به صورت قاطع برخورد خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان تصویربرداری و انتشار فیلم به منظور تحت الشعاع قرار دادن امنیت اجتماعی جامعه را اقدامی مذبوحانه و غیرقانونی برشمرد و گفت: به طور قطع شناسایی و دستگیری فرد یا افرادی که با انجام رفتاری غیر انسانی و نامتعارف به دنبال تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار فیلم هستند نیز در دستور کار پلیس فتا قرار خواهد گرفت و به شدت با آن‌ها برخورد خواهد شد.

او در خصوص برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی در فضای مجازی به این موضوع اشاره داشتند که اخیرا تعدادی از انتشار دهندگان غیرمجاز محتوا در فضای مجازی شناسایی و احضار و نسبت به پرهیز از درج محتوای مغایر با نظم و امنیت عمومی جامعه مورد توجیه قرار گرفته‌اند.

این مقام ارشد انتظامی به شهروندان توصیه کرد ضمن بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات خود در خصوص آثار و تبعات جرائم ویژه فضای مجازی و قوانین و مجازات مربوط به آن، از انجام اقدامات خلاف قانون و عرف جدا خودداری نمایند و در صورت برخورد با این گونه موارد به هیچ عنوان نسبت به بازنشر آن اقدام نکنند.

مخلان امنیت عمومی از دید تیز بین پلیس پنهان نمی‌مانند/ دستگیری ۱۱ شرور مسلح در طرح ضربتی مقابله با اراذل و اوباش

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه مخلان نظم و امنیت عمومی مردم از دید تیز بین پلیس پنهان نخواهند بود از اجرای طرح ضربتی مقابله با اراذل و اوباش و دستگیری ۱۱ شرور مسلح در ۴۸ ساعت گذشته خبر داد.

سردار "احمد طاهری بیان داشت: به منظور ارتقاء امنیت عمومی و برخورد با افراد شرور و اوباشگر که در سطح شهرستان زاهدان، با اعمال خلاف و ناشایست باعث اخلال در آرامش و امنیت شهروندان می‌شدند، طرح ضربتی مقابله با اراذل و اوباش به مدت ۴۸ ساعت در سطح شهرستان زاهدان اجرا شد.

او افزود: در راستای این طرح ۱۱ شرور مسلح که دارای سوابق مجرمانه ای، چون حمل سلاح گرم، قدرت نمایی با سلاح، راه اندازی نزاع دسته جمعی و ایجاد رعب و وحشت عمومی داشتند، شناسایی و در چند عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان تصریح کرد: در راستای این طرح و در جریان دستگیری این افراد شرور ۱۱ قبضه سلاح گرم به همراه چندین قبضه سلاح سرد کشف شد.

سردار طاهری در ادامه با اشاره به اقدامات خوب و موثر پلیس استان طی روز‌های اخیر در برخورد با مجرمان به کشف بیش از ۱۰۰ قبضه سلاح گرم و غیر مجاز در عملیات‌های هفته گذشته پلیس استان اشاره کرد و گفت: در یکی از این عملیات‌های موفقیت آمیز، صبح امروز با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی استان ۴ نفر اعضای یک باند مسلح با ۴ فقره آدم ربایی در این استان و استان کرمان، دستگیر شدند و تعداد ۳ قبضه سلاح کلاش و مقادیر زیادی مهمات جنگی از آن‌ها به دست آمد.

او با تأکید بر اینکه افراد شرور و مخلان نظم و امنیت عمومی هرگز از دید تیزبین پلیس پنهان نخواهند بود از شهروندان، ریش سفیدان طوایف و به خصوص جوانان فهیم استان خواست در مقابله با جرایم و هر گونه قانون شکنی در سطح استان، نقش بیشتری را ایفا کنند و در این راه یاری رسان پلیس باشند.

سردار طاهری وحدت و همبستگی و دین داری مردم را از شاخصه‌های خوب استان سیستان و بلوچستان برشمرد و گفت: سران طوایف در استان پهناور سیستان و بلوچستان وظیفه مهمی را در خصوص مصون نگاه داشتن افراد طایفه خود از انواع جرایم دارند.

انهدام باند سارقان منزل با ۱۲ فقره سرقت در چابهار

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری ۳ نفر اعضای یک باند حرفه‌ای سرقت منزل با ۱۲ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخائی مقدم  گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در سطح شهرستان چابهار، شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او  گفت: به منظور دستگیری سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت‌های مشابه واحد‌های گشتی هدفمندی در سطح شهرستان راه اندازی شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه گشت‌های انتظامی این شهرستان در ساعات پایانی شب هنگام گشت زنی هدفمند در سطح حوزه به ۳ فردی که در حال پرسه زنی در یکی از مناطق مسکونی چابهار بودند مشکوک شدند.

سرهنگ کیخای مقدم افزود: متهمان که پس از مشاهده خودرو‌های پلیس قصد فرار از محل را داشتند، با عکس از عمل سریع مأموران دستگیر و به کلانتری منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار بیان داشت: این ۳ جوان که پس از انتقال به کلانتری چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند در تحقیقات تکمیلی پلیس به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در ادامه به ۱۲ فقره سرقت منزل در سطح شهرستان معترف شدند.

سرهنگ "کیخائی مقدم" در پایان با اشاره به معرفی سارقان به مراجع قضائی، از شهروندان خواست: ضمن رعایت هشدار‌های پلیسی در صورت مشاهده تردد افراد مشکوک و ناشناس در مناطق مسکونی، سریعاً با شماره تماس ۱۱۰، موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

سرقت کابل‌های برق و مخابرات، ضربه به زیر ساخت ها‌ی کشور/ درخواست پلیس استان از مردم برای گزارش موارد مشکوک

فرمانده انتظامی استان با اشاره به تحمیل خسارت‌های جبران ناپذیر توسط سارقان سیم برق وکابل‌های مخابرات به زیر ساخت‌ها و اموال عمومی، از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

سردار"احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: متأسفانه در نقاط مختلف استان شاهد فعالیت افراد سود جویی هستیم که اقدام به سرقت سیم برق، از شبکه انتقال نیرو و کابل‌های مخابراتی می‌کنند.

او  افزود: سرقت سیم برق وکابل‌های مخابراتی علاوه بر اینکه باعث اخلال در زندگی روز مره شهروندان می‌شود، ضربه مهلکی را به زیر ساخت‌ها و اموال بیت المال وارد، که جبران آن بسیار سخت و باعث تحمیل هزینه‌هایی گزاف به کشور می‌شود.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات خوب و موثر پلیس استان برای پیشگیری از وقوع سرقت‌های سیم برق و کابل‌های مخابراتی و دستگیری سارقان، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده افراد و خودرو‌های مشکوک اطراف ترانس‌ها و ستون‌های انتقال برق و یا اطلاع از خرید و فروش سیم برق و کابل مخابراتی توسط افراد سودجو، با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۲۵ تن کنجد قاچاق در نیمروز

فرمانده انتظامی استان از کشف ۲۵ تن کنجد قاچاق در بازرسی یک دستگاه کامیون در شهرستان نیمروز خبر داد.

سردار " احمد طاهری گفت: ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه بازرسی "سفیدابه" شهرستان نیمروز هنگام کنترل، خودرو‌های عبوری در محور "زاهدان به نهدان "به یک دستگاه کامیون کشنده اسکانیا مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  ادامه داد: در بازرسی از این کامیون مقدار ۲۵ تن کنجد قاچاق و فاقد مدارک مثبته گمرکی کشف شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سردار طاهری افزود: در این خصوص یک فرد متخلف دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

او  در پایان با اشاره به ضربات جبران ناپذیر قاچاق کالا به بدنه اقتصادی کشور از شهروندان خواست هر گونه اخبار خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقان مسلح با ۱۶ فقره سرقت در "دلگان"

با تلاش مأموران انتظامی شهرستان دلگان ۲ سارقی که اقدام به سرقت مسلحانه موتورسیلکت و احشام در این شهرستان می‌کردند با ۱۶ فقره سرقت به دام افتادند.

سردار " احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت در سطح شهرستان دلگان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان در دستورکار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: به منظور دستگیری سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت‌های مشابه واحد‌های گشتی هدفمندی در سطح شهرستان دلگان راه اندازی شد.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تلاش پلیس برای دستگیری سارقان ادامه داشت تا اینکه یکی از واحد‌های گشت انتظامی شهرستان دلگان در ساعات پایانی شب ۲ ترک نشین یک دستگاه موتورسیکلت را که قصد زورگیری و سرقت موتورسیکلت یک شهروند را داشتند مشاهده و آن‌ها را در یک اقدام ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

سردار طاهری با اشاره به کشف یک قبضه کلت کمری به همراه مقادیری مهمات جنگی در بازرسی بدنی از متهمان گفت: با استعلام صورت گرفته از موتورسیکلت توقیف شده از متهمان مشخص شد چند روز قبل به صورت مسلحانه از سطح شهرستان دلگان سرقت شده است.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: متهمان که پس از انتقال به پلیس آگاهی شهرستان دلگان چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۱۶ فقره سرقت مسلحانه شامل ۶ فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و ۱۰ فقره سرقت مسلحانه احشام در سطح شهرستان مذکور اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: هر ۲ متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

سردار طاهری با تأکید بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان و بر هم زنندگان امنیت عمومی از شهروندان خواست ضمن رعایت هشدار‌های انتظامی و سلب فرصت از سارقان اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.