مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۶ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۲۶ آبان ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

انهدام باند سرقت تجهیزات طرح ملی آبرسانی به دشت سیستان

با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان زهگ، اعضای باند ۴ نفره سرقت تجهیزات طرح ملی آب رسانی به دشت "سیستان" با ۵ میلیارد ریال اقلام مسروقه به دام افتادند.

سردار " احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت:در پی دریافت گزارش‌هایی مبنی بر سرقت لوله و اتصالات صنعتی از طرح بزرگ و ملی آبرسانی به اراضی کشاورزی دشت سیستان که باعث بروز نارضایتی برای کشاورزان این منطقه شده بود، بررسی موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان زهک قرار گرفت.

او افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی موفق شدند فردی مالخر را که اقدام به خرید لوله و تجهیزات مسروقه این طرح می‌کرد، شناسایی و با هماهنگی قضایی او را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او تعداد زیادی اقلام مسروقه را شامل انواع شیرفلکه، لوله و اتصالات صنعتی آب به ارزش پنج میلیارد ریال، کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با دستگیری فرد مالخر ۳ سارق اصلی این پرونده که بوسیله یک دستگاه وانت پیکان اقدام به سرقت این تجهیزات می‌کردند شناسایی و با هماهنگی قضائی در چند عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

سردار طاهری با اشاره به اینکه متهمان پس از تحقیقات تکمیلی به مراجع قضاوی معرفی شدند خاطر نشان کرد: برخورد نیروی انتظامی با سارقان، محکم و سخت خواهد بود و شهروندان در صورت مشاهده تردد هر گونه موارد مشکوک موضوع را ابا تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

پایان کار شرور مسلح در خاش

با تلاش مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان خاش عامل شرارت‌های مسلحانه و سریالی این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی" فرمانده انتظامی شهرستان خاش گفت: در پی گزارش‌های مردمی و اطلاعات واصله مبنی بر این که شروری مسلح پس از آزادی از زندان اقدام به شرارت مسلحانه، ایجاد ناامنی و رعب و وحشت عمومی، قدرت نمایی با سلاح، حمل سلاح گرم، زورگیری، راه اندازی نزاع‌های دسته جمعی و عربده کشی می‌نماید، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اطلاعات شهرستان خاش قرار گرفت.

او افزود: تحقیقات پلیس اطلاعات برای دستگیری این شرور تحت تعقیب ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل اطلاعاتی در خصوص تردد این شرور در سطح شهرستان بدست آمد.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش تصریح کرد: سرانجام مأموران، با تلاش شبانه روزی و انجام یک سری اقدامات تخصصی مخفیگاه این شرور را در ارتفاعات "ایرندگان" شناسایی و شب گذشته تیم عملیات پلیس اطلاعات خاش طی هماهنگی قضائی در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه متهم را داخل مخفیگاهش دستگیر کردند.

سرهنگ کوچکزائی با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی بر عزم جدی پلیس، در برخورد با اشرار و اخلال گران امنیت عمومی تأکید و از شهروندان خواست: تا در صورت مشاهده هر گونه فعالیت مجرمانه و غیر قانونی افراد فرصت طلب، در اسرع وقت از طریق تماس با تلفن ۱۱۰، موضوع را به پلیس اطلاع، تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

دستگیری دایی و خواهر زاده سارق در زابل 

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری ۲ سارق حرفه‌ای منزل و کشف ۹ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمدثمره حسینی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت لوازم منزل در سطح شهر زابل، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران کلانتری ۱۲ با تلاش‌های شبانه روزی و انجام اقدامات اطلاعاتی در نهایت یک سارق سابقه دار را دراین خصوص شناسایی و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه او رادر مخفیگاهش واقع درخیابان "دانشگاه" دستگیر کردند.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: متهم ۲۶ ساله که پس از روبه رو شدن با ادله محکم پلیس چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در ادامه تحقیقات به ۹ فقره سرقت لوازم منزل با همدستی دایی ۳۲ ساله اش اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به دستگیری دایی متهم افزود: در بازرسی از مخفیگاه متهمین تعداد ۲ پمپ کولرآبی، ۲ موتورکولر، ۳ کپسول گاز، یک موتور اسپیلت، ۲ دستگاه دوربین مداربسته، یک دستگاه پنکه، ۲ عدد پیک نیک، یک دستگاه اتو و... به ارزش ۱۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان با اشاره به معرفی متهمین به مراجع قضایی ازشهروندان خواست ضمن رعایت اصول اولیه ایمنی، از قفل بودن درب منزل در هنگام خروج مطمئن شده و در خصوص نگهداری منقولات وطلا وجواهرات در منزل، کلیه نکات ایمنی را رعایت نمایند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.


شناسایی عامل برداشت غیرمجاز از حساب بانکی یک شهروند در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از شناسایی فردی که ازحساب یک شهروند اقدام به برداشت ۱۰۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز کرده بود خبر داد.
سرهنگ " احمد ثمره حسینی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: با استعلام از حساب شاکی پرونده مشخص شد که برداشت غیرمجاز به صورت کارت به کارت انجام گرفته است.

سرهنگ "ثمره حسینی" تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از سرنخ‌های بدست آمده عامل برداشت غیرمجاز را، شناسایی و با هماهنگی قضائی به پلیس فتا دعوت کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل ادامه داد: متهم که مردی ۳۵ ساله و از دوستان شاکی بود ابتدا منکر هرگونه جرمی شد، ولی در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به برداشت غیرمجاز ۱ از حساب شاکی اعتراف کرد.

سرهنگ "ثمره حسینی "به شهروندان توصیه کرد: به منظور پیشگیری از وقوع هرگونه جرایم اینترنتی، در حفظ و نگه¬داری کارت بانکی خودکوشا باشند و رمز عبور را به هیچ عنوان در اختیار دیگران حتی فروشندگان قرار ندهند.

او تصریح کرد: شماره شناسنامه، تاریخ تولد، چهار رقم اول یا آخر کارت ملی از اعدای هستند که به راحتی قابل حدس زدن است، لذا لازم است شهروندان این گونه رموز را برای کارت‌های بانکی خود انتخاب نکنند.

کشف ۲۶ تن شیر خشک قاچاق در "ایرانشهر"

با هوشیاری مأموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" ۲۶ تن شیر خشک قاچاق قبل از خروج از کشور توقیف شد.

سردار "احمد طاهری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان "ایرانشهر" در ایستگاه بازرسی "مسجد حضرت ابوالفضل (ع) " در محور " ایرانشهر- بم" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه خودروی تریلی حامل بار مشکوک و آن را متوقف کردند.

او  افزود: مأموران انتظامی پس از متوقف کردن خودرو در بازرسی از آن ۲۶ تن شیر خشک قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کردند.
این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان اداره گمرک ۱۰ میلیارد و ۴۰ میلیون ریال برآورد شده است.
فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: در این رابطه یک متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.
سردار طاهری در پایان با اشاره به اینکه پدیده قاچاق کالا بر پیکره اقتصاد کشور ضربه می‌زند، از شهروندان خواست هرگونه اخبار و اطلاعات خود را درخصوص فعالیت غیر قانونی قاچاقچیان و احتکار کنندگان کالا و سودجویان اقتصادی با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس بگذارند.

کشف تخم مرغ های احتکاری در زاهدان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان ازکشف بیش از ۴ تن و ۶۰۰ کیلو گرم تخم مرغ احتکاری در بازرسی از یک انبار در شهر زاهدان خبر داد.

سرهنگ "حسن علیزاده مقدم گفت: با کسب خبری مبنی بر دپوی مقادیر زیادی ارزاق عمومی در یک انبار واقع در یکی از محلات شهر زاهدان، بررسی صحت و سقم موضوع، در دستور کار مأموران پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت.

او  افزود: مأموران با کنترل نامحسوس محل و اطمینان از صحت موضوع پس از هماهنگی قضائی روز گذشته به همراه تیمی از بازرسان اداره تعزیرات و اداره صنعت و معدن وارد عمل شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه تیم رسیدگی کننده پرونده در بازرسی از این محل ۲۳۰ کارتن تخم مرغ احتکار شده را به وزن ۴ تن و ۶۹۲ کیلو گرم کشف کردند، تصریح کرد: ارزش ریالی کالای احتکاری کشف شده توسط کارشناسان ۸۲۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ علیزاده مقدم با اشاره به پلمپ انبار مذکور خاطر نشان کرد: در این رابطه ۲ فرد متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

او در خاتمه از شهروندان خواست هرگونه اخبار مربوط به قاچاق و احتکار کالا را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش کرده و خدمتگزاران خود را در این راه یاری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار