معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: باتوجه به صدور اطلاعیه سطح نارنجی اداره کل هواشناسی و اعلام هشدار ورزش باد شدید لحظه‌ای و بارش رگباری باران به همراه رعد و برق، نیروهای خدمات شهری در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: باتوجه به صدور اطلاعیه سطح نارنجی اداره کل هواشناسی و هشدار درباره ورزش باد شدید لحظه‌ای و بارش رگباری باران به همراه رعد و برق و همچنین بارش تگرگ و برف طی ساعات پایانی امشب و فردا در سطح استان، ۵۵ دستگاه ماشین بیل برف روب سنگین، ۸۵ دستگاه ماشین بیل برف روب نیمه سنگین و ۲۷دستگاه ماشین مینی لودر آماده سازی شده است.

 او افزود: علاوه بر این سه دستگاه لودر، ۲۵ دستگاه تانکر جهت رفع آبگرفتگی، ۱۶گریدر و ۸۳ دستگاه ماشین نمک پاش آماده سازی شده است.
 
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین هزار و ۵۵۴ نفر نیروی کارگری برای امشب درحالت آماده باش قرار گرفته اند.
 
یعقوبی با بیان اینکه علاوه بر این سه هزار و ۳۷۳ نفر نیروی کارگری برای بامداد و صبح فردا در حالت آماده باش هستند، بیان کرد: ۷۹ اکیپ نیز جهت رفع مشکلات سطوح شیبدار در نظر گرفته شده اند.
بیشتربخوانید

 

 او با بیان اینکه ۵۰۰ نیروی آتش نشان به همراه ماشین آلات و تجهیزات مربوطه در ۵۲ ایستگاه آتش نشانی و حوزه‌های فرماندهی و ستادی این سازمان در آماده باشه کامل هستند، تصریح کرد: این افراد و تجهیزات در حالت آماده باش هستند تا در صورت بروز حوادث احتمالی مرتبط به بارش نزولات جوی به شهروندان خدمت رسانی کنند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: همچنین تمهیدات پیش بینی شده شامل آماده باشه تعدادی موتور پمپ خودمکش و پمپ‌های واریسکو برای رفع آبگرفتگی‌های احتمالی نیز است و این شرایط آماده باش تا برگشتن وضعیت جوی به حالت عادی ادامه دارد.

یعقوبی اظهار کرد: شهروندان از پارک خودرو‌ها در زیر درختان و اماکن خطر آفرین و همچنین تردد‌های غیرضروری در هنگام وزش شدید باد و بارش باران و حضور در مجاورت جویبار‌ها کانال‌های فاضلاب که به ظاهر آرام بند خودداری کرده و از ورود به بستر مسیل‌ها رودخانه‌های فصلی حاشیه شهر مشهد پرهیز کنند و در صورت بروز حادثه با حفظ خونسردی با شماره تلفن ۱۲۵ تماس بگیرند.
 
او افزود: برابر بررسی‌های انجام شده از ساعت ۲۴ امشب آماده باش فضای سبز برابر دستورالعمل عملیات زمستانه، بارش متوسط (از طریق مرکز بیسیم و همکاران ارزیاب) اعلام شد و به همین منظور حدود ۱۵۰۰ نفر نیروی نگهبان، پارکبان، کارگر ساده در ۶۹ پیمان نگهداری فضای سبز مناطق، سه پیمان نگهداری دانش، گل ها، ریحانه سازمان پارک‌ها و چهار پیمان نگهداری کمربند سبز مشغول به فعالیت خواهند بود.
 
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین از ادواتی همچون ۱۵۰ دستگاه اره موتوری، بیش از دو هزار عدد پارو، ۸۰ دستگاه نیسان و خاور، ۱۰۰ دستگاه اره تلسکوپی، بیش از دو هزار و ۵۰۰ عدد چوپ بلند جهت برف تکانی احتمالی استفاده خواهد شد.
 
یعقوبی بیان کرد: در این آماده باش بیشترین اقدام جهت برف روبی معابر اصلی بوستان‌های بزرگ، محلی و خطی و نظافت و پاکسازی برف روی مبلمان پارکی است و در صورت نیاز برف تکانی سبک سوزنی برگان انجام خواهد شد.
 
هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار سطح نارنجی از وزش باد شدید لحظه‌ای همراه با رعد و برق و باد باران توام با تگرگ و امکان جاری شدن سیل و افت شدید دمای هوا و بارش برف در نقاط سردسیر و کوهستانی از عصر امروز شنبه در استان‌های خراسان رضوی و برخی مناطق مشهد  خبر داده است و اعلام کرده این وضعیت طی ۷۲ ساعت آینده در سطح استان به تناوب ادامه خواهد داشت.
 
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.