معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: باید در بدنه مدیریت شهر‌ها نگاه و گفتمان جدید توجه به دانش و دانش پایگی ایجاد شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، مهدی جمالی‌نژاد معاون وزیر کشور در نهمین کنفرانس ملی و دومین کنفرانس بین‌المللی برنامه‌ریزی و مدیریت شهری که در قالب وبینار به مرکزیت مشهد در حال برگزاری است گفت: شهر باید محل تبلور، نوآوری و ابتکار باشد، باید حوزه‌های فنی و تکنولوژی در شهر‌ها دارای کرسی و گفتمان و شهر‌ها ترسیم کننده آمال و آرزوی مردم خود باشند.

او افزود: توجه به حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در برنامه‌ریزی‌ها و طرح‌های توسعه شهر ضروری است که متاسفانه در برنامه‌ریزی‌ها بیشتر، موضوعات کالبدی مطرح و کمتر به جنبه‌های فرهنگی و اجتماعی توجه می‌شود.

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور ادامه داد: توجه ویژه به ابعاد اجتماعی و فرهنگی برنامه‌های شهری و تامین آرزو‌های شهروندان در اولویت طرح‌های شهری است و باید مورد تاکید باشد و شهردار باید در تمام حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، معماری و هویتی دارای ایده و حرف تازه باشد و در سمت مقابل نیز شهروندان باید مسئول باشند.

جمالی نژاد بیان کرد: شهر باید ارتقادهنده کیفیت زندگی و نقطه اتصال نیاز‌های پایه شهروندان، تغییردهنده تعاملات و روابط انسانی و انعطاف پذیر با شرایط باشد.

او تصریح کرد: در قرن جدید، شهر‌ها ناچار به پذیرش تغییرات اقلیمی و آب و هوایی و حوادث مختلف هستند، گریزی از اپیدمی‌ها نیست و آمادگی ساختاری برای مقابله با این بحران‌ها بسیار مهم است.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تاکید کرد: مدیریت شهر‌ها باید طوری باشد که انعطاف در برابر بحران و قدرت بسیج امکانات را داشته و مهمتر آنکه شهروندمحور باشد، شهر سبدی از مسوولیت‌ها و اقدامات است.

جمالی نژاد اظهار کرد: در طراحی برنامه‌های مدیریتی شهر‌ها باید پژوهش و مطالعات در تصمیم‌سازی اثرگذار باشد، دانش بومی می‌تواند در توسعه و توانمندی مدیران کمک شایانی کند، اما توجه به تجارب و دانش نوین جهانی و الگو‌های موفق شهر‌های جهان را نباید از نظر دور داشت.
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.