مظفری زاده: سال ۲۰۰۸ دوران طلایی کمیته داوران بود

کارشناس داوری فوتبال ایران در خصوص مسائل این روز‌های داوری صحبت کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید مظفری زاده، پیشکسوت داوری فوتبال ایران در خصوص حواشی اخیر داوری بیان کرد: شاهد بودم در سال ۲۰۰۸ که مسعود عنایت عهده دار کمیته داوران بود، وضعیت خوبی داشتیم و آن موقع ۴ داور الیت آسیایی بودند. طلایی‌ترین دوران برای آن موقع بود و بیشترین سهمیه الیت در آسیا برای ما بود.

او افزود: به مرور زمان از آن سال به بعد این موضوع کم شد و اگر فغانی و تیم داوری او در جام جهانی و داوران در جام جهانی بانوان را کم کنیم، هیچ پشتوانه سازی برای جایگزینی این افراد انجام نشده است.

مظفری زاده ادامه داد: برنامه ریزی درست انجام نشده است و ابتدا نام علیرضا فغانی که اعتبار فوتبال ایران است را حذف می‌کنیم. پس از این که کارشناسان اعتراض کردند و افکار عمومی خواهان شفافیت موضوع شدند، دبیرکل فدراسیون فوتبال دستور داد و نام علیرضا فغانی به لیست داوران الیت بازگشت.

پیشکسوت داوری فوتبال ایران در پایان گفت: پس از این اتفاق، لیست اصلاح شد و نام علیرضا فغانی بازگشت. کشور‌های حوزه خلیج فارس از کشور‌های دیگر داور و بازیکن می‌آورند و به ملیت خودشان در می‌آورند تا نام کشورشان بالا برود، اما ما دستی دستی، فردی که این همه افتخار دارد و باعث سربلندی است را کنار می‌گذاریم؛ بدون هیچ دلیل منطقی که ناراحت کننده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار