بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از شیوع بیماری کرونا میزان مرگ و میر در خانه‌های سالمندان آمریکا نه به دلیل این بیماری بلکه ناشی از غلفت و کمبود نیروی متخصص افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: از آنجایی که بیش از ۹۰ هزار نفر از کادر بهداشت و مراقبت‌های طولانی مدت آمریکا در طول همه گیر کرونا جان خود را از دست داده اند، این امر موجب محدود شدن تعداد پرسنل در خانه‌های سالمندان شده است.

طرفداران حقوق سالخوردگان می‌گویند که موج متوالی مرگ و میر سالمندان جدا از شیوع ویروس، بی سر و صدا جان ده هزار نفر دیگر را اغلب به دلیل فشار بیش از حد کار بر کادر درمان که نتوانسته اند مراقبت‌های لازم را از سالمندان به عمل بیاورند، گرفته است.

گروه‌های ناظر بر فعالیت خانه‌های سالمندان می‌گویند گزارش‌های متعددی درباره عدم نگهداری صحیح از سالمندان دریافت کرده‌اند که این گزارش‌ها از مراقبت‌های بهداشتی نادرست گرفته تا تغذیه نا صحیح را شامل می‌شود.

فراتر از آن، مصاحبه با ده‌ها نفر در سراسر آمریکا نشان دهنده تعداد مرگ و میر به علل نامعلوم است که پزشکان معتقدند نه به علت غفلت، بلکه به علت حالات روحی و روانی به علت انزوا و تنهایی طولانی مدت سالمندان است که موجب ناامیدی آن‌ها شده است.

یک متخصص خانه سالمندان که داده‌های ۱۵ هزار مورد را برای آسوشیتدپرس تجزیه و تحلیل می‌کرد تخمین زده است که به ازای هر دو قربانی کووید ۱۹ که تحت مراقبت طولانی مدت قرار داشته اند، یک نفر دیگر نیز وجود دارد که به علل دیگر دچار فوت زودرس شده است. این آمار مرگ و میر فراتر از میزان طبیعی مرگ و میر در خانه‌های سالمندان بوده و در مجموع بیش از ۴۰ هزار نفر از ماه مارس بوده است.

 مقایسه میزان مرگ و میر در خانه‌های سالمندان آسیب دیده بر اثر شیوع کووید ۱۹ با خانه‌هایی که از شیوع ویروس در امان مانده است همچنین نشان می‌دهد هرچه ویروس در یک خانه سالمندان بیشتر گسترش یابد، تعداد مرگ‌های ثبت شده به دلایل دیگر بیشتر است. این نشان می‌دهد مراقبت از افرادی که به این ویروس مبتلا نشده اند، ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد، زیرا کارکنان مراقبت‌های بهداشتی بیشتر توجه خود را به رسیدگی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ معطوف می‌کنند و از آن‌ها به نوعی غافل می‌شوند.

در ۲۰ ایالت که اکنون موارد شیوع ویروس کرونا در حال افزایش است، داده‌های فدرال نشان می‌دهد که تقریباً از هر ۴ خانه سالمندان یک خانه با کمبود کارکنان بخش بهداشت روبروست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار