سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: در صورت احتکار و عرضه نکردن کالا علاوه بر اعمالِ مجازات، پروانه فعالیت صنف متخلف ابطال خواهد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، علی فولیان سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: فروش کالا‌های موجود خارج از قیمت مصوب و مندرج در روی کالا، ممنوع و منطبق با رفتار گرانفروشی است و در صورت احتکار و عرضه نکردن، علاوه بر اعمالِ مجازات، پروانه فعالیت صنف متخلف نیز ابطال خواهد شد.

فولیان افزود: درباره «دستورالعمل نحوه مقابله با ترک وظایف قانونی مدیران و کارمندان و پیشگیری از آن» گفت: با توجه اینکه وظیفه نظارت بر اصناف، بر عهده کمیسیون نظارت است، این کمیسیون موظف به نرخ گذاری کالا‌ها و شناسایی انبارهایِ کالا‌های اساسی است.

او اضافه کرد: همچنین این کمیسیون موظف است اطلاعات آن‌ها را در سامانه جامع انبار‌ها ثبت و نظارت کند، مضافا اینکه نگهداری کالا‌های ثبت نشده و بدون شناسنامه در انبار‌ها تخلف محسوب خواهد شد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گفت: گفت: همچنین در راستای کنترل بازار و به منظور پیشگیری از هرگونه احتکار، گرانفروشی و برخورد قاطع و بموقع با متخلفان احتمالی، با اجرای طرح‌های نظارتی و گشت‌های مشترک با همکاری و هماهنگی سایر دستگاه‌های متولی باید بازرسی‌های مستمر از انبار‌ها، خرده فروشی‌ها و عمده فروشی‌ها انجام شود و مراقبت لازم از بازار پیرامون تأمین و نظارت بر توزیع کالا‌های اساسی از قبیل تخم مرغ، برنج، شکر، روغن، گوشت مرغ و گوشت قرمز برای ساماندهی بازار صورت گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.