نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: نقش محوری ائمه جمعه در جایگاه امامت و رهبری جامعه و به عنوان ریاست شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌ها با جدیت دنبال شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در گردهمایی ائمه جمعه سیستان‌وبلوچستان به شرح فرمایشات امیرالمومنین(ع) در خطبه ۱۱ نهج‌البلاغه و پیام‌های آن پرداخت و اظهارداشت: این خطبه که در شرایط درگیری و جنگ نظامی صادر شده در جبهه فرهنگی نیز حاوی پیام‌هایی از جمله ثبات، پایداری، صبر و مقاومت است.

امام جمعه زاهدان عزم جزم، نفرت و عصبانیت از دشمن، از خودگذشتگی و توکل به خداوند را از دیگر پیام‌های این خطبه عنوان‌کرد و ادامه داد: ملاحظه‌کاری در کار فرهنگی و ترس از حضور در موقعیت‌های حساس توفیقی را حاصل نمی‌کند و باید در مسیر حق همه هستی خود را در کف دست گرفته و به پیشگاه خداوند متعال تقدیم‌ کنیم.

او بیان کرد: محکم کردن جای پا و آمادگی برای اقدام از دیگر پیام‌های این خطبه است و همان‌گونه که انسان در شرایط نظامی آماده برای اقدام است در عرصه‌های فرهنگی هم باید زیرساخت‌ها را فراهم کنیم و برای اقدام آمادگی کافی را داشته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین محامی دوراندیشی و نگاه به افق‌های دور را یکی دیگر از پیام‌های خطبه ۱۱ نهج البلاغه دانست و گفت: نباید به گونه‌ای باشد که فقط امروز خود را ببینیم بلکه باید نگاه‌مان به افق‌های دور باشد و انتهای لشکر دشمن را ببینیم و به عمق استراتژیک دشمن و عمق تهاجمات پی‌ببریم.

عضو هیات علمی جامعه المصطفی بیان کرد: امکانات و سلاح‌های دشمن‌ عامل پیروزی نیست و باید به یاری خداوند ایمان داشته باشیم و بدانیم که اگر خداوند بخواهد همه این تجهیزات و امکاناتی که برای مقابله با اسلام ردیف شده‌اند در هم می‌شکند و یک جمعیت کوچک هم می‌تواند در برابر یک لشکر بزرگ پیروز شود.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در خصوص تشکیل قرارگاه فرهنگی در این استان افزود: هم‌اینک سه نشست از قرارگاه فرهنگی در زاهدان تشکیل شده و مجموعه‌ها و نهادهای مختلف پای کار آمده‌اند و نیاز است تا مشابه اینکار توسط ائمه جمعه در قالب شورای فرهنگ عمومی در سطح شهرستان‌ها انجام شود.

امام جمعه زاهدان گفت: در کار فرهنگی باید ظرفیت همه دستگاه‌ها را بکار گیریم و از آنها استفاده کنیم بویژه ظرفیت‌هایی از قبیل سازمان تبلیغات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه‌های علمیه، سپاه پاسداران، خیران و گروه‌های جهادی که نقشی مهم و تاثیرگذار را بر عهده دارند.

حجت الاسلام و المسلمین محامی بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید فعال و اثربخش شود و گاهی برگزاری جلسات تاثیرگذاری لازم را ندارد که باید به دنبال اثرگذاری بیشتر در سطح جامعه باشیم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار