دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت : یکی از ترفند‌های جدید مافیای مواد مخدر برای توسعه بازار خود این روز‌ها این است که معتاد کرونا نمی‌گیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی شمشیری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت : کمیته فرهنگی و پیشگیری با مسئولیت بهزیستی، کمیته درمان و صیانت اجتماعی با ریاست مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد با مسئولیت معاون سیاسی امنیتی استانداری، کمیته مقابله با عرضه با مسئولیت فرماندهی نیروی انتظامی، کمیته حقوقی و قضایی با ریاست توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری، پنج کمیته فعال زیرمجموعه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان است.

او در تشریح عملکرد کمیته فرهنگی و پیشگیری، گفت: جامعه هدف منابع انسانی است که کاملا تحت تاثیر کرونا قرار گرفته؛ قبل از این موضوع در این زمینه جزء استان‌های پیشتاز بودیم، ولی کرونا همه چیز را تحت شعاع قرار داده از جمله حوزه فرهنگی که بیشتر فعالیت‌ها به سمت فضای مجازی متمرکز کرده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه با اشاره به تنوع مواد صنعتی و سنتی، افزود: سن اعتیاد نه تنها در جوامع ما بلکه در دنیا پایین آمده است روزگاری ۱۰ تا ۱۲ نوع انواع مواد مخدر داشتیم الان به بیش از ۷۵۰ نوع مواد مخدر صنعتی و سنتی رسیده است.

او افزود: امروز اعتیاد کانون خانواده‌ها، «جامعه زنان» را هدف قرار داده، که آسیب اعتیاد زنان به مراتب خیلی بیشتر از اعتیاد مردان است.

شمشیری در خصوص جمع‌آوری معتادان متجاهر، گفت: با شیوع کرونا جمع‌آوری معتادان مختل شده که با اعلام طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر، ۳۰۰ معتاد را جمع‌آوری کرد‌ه‌ایم که با رعایت دستورالعمل های بهداشتی تحت درمان هستند و باید دستورالعمل های بهداشتی رعایت شود.

او در خصوص باور غلط اینکه معتاد کرونا نمی‌گیرند، افزود: پایه بیشتر دارو‌های سرطانی و مسکن از مواد مخدر است که در چرخه داروی و زیرنظر متخصص تجویز می‌شود و باید عاقلانه با این موضوع برخورد کرد؛ اینکه معتاد کرونا نمی‌گیرد این روز‌ها یکی از ترفند‌های مهم مافیا مواد مخدر برای توسعه بازار مواد مخدر است.

شمشیری گفت: تا زمانی که قانون مبارزه با مواد مخدر متناسب با شرایط روز ما اصلاح نشود؛ وضعیت از این که هست علی‌رغم همه تلاش و زحمات در حوزه‌های مختلف، تغییر چندانی نخواهد داشت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.