دادستان عمومی و انقلاب روانسر گفت: ۱۷ واحد صنفی این شهرستان در چند روز اخیر به دلیل فروش سیگار به افراد زیر ۱۸ سال پلمب شد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  مسلم الماسی دادستان عمومی و انقلاب روانسر گفت: مستندات تصویری فروش سیگار به نوجوانان موجود است و این مستندات به گونه‌ای است که هر فردی قادر به تشخیص کودک بودن خریدار می‌باشد.

او بیان کرد: در این مرحله قصد اعمال کامل مجازات قانونی را نداریم و بعد از توجیه و ارشاد و اخذ تعهد کتبی از مغازه ها، فک پلمب خواهد شد.

دادستان روانسر ادامه داد: با وجود اطلاع رسانی در فضای مجازی، نصب بنر در سطح شهر و ابلاغ از طریق اتاق اصناف متاسفانه توجهی به این موضوع نشده است و باتوجه به بررسی‌های صورت گرفته و نظارت نامحسوس در سطح شهر اکثر مغازه داران اقدام به فروش دخانیات به افراد زیر ۱۸ سال می‌کنند.

الماسی اظهار داشت: هدف از اقدام صورت گرفته در این مرحله فعلا تذکر و اعلام هوشیارباش به کسبه است و بازدید‌های مستمر و نامحسوس انجام و مستندسازی صورت خواهد گرفت.

او با بیان اینکه متاسفانه بی تفاوتی در بعضی امور اجتماعی بین شهروندان موج می‌زند، اضافه کرد: در راستای مقابله با فروشندگان موادمخدر برنامه‌ای خاص و ویژه در دست اجراست.

دادستان عمومی و انقلاب روانسر از همراهی پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان روانسر در پلمب این واحد‌ها قدردانی کرد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.