دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت : ضعف‌هایی در اجرا و جلوگیری از موادفروشی و اعتیاد داریم، اما بخش زیادی از مشکلات اعتیاد به دلیل ضعف در قانون است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی شمشیری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت : ضعف‌هایی در اجرا و جلوگیری از موادفروشی و اعتیاد داریم، اما بخش زیادی از مشکلات اعتیاد به دلیل ضعف در قانون است که بازدارندگی لازم را برای مجرم ندارد و اصلاح قانون در این زمینه باید مطالبه اصلی جامعه از نمایندگان مجلس باشد.

او گفت : همه قوانین ما مربوط به ۴۰ سال پیش است آن هم در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شده است و کاملا این قوانین به دلیل اینکه با نیاز‌های روز جامعه منطبق نیست، به نفع قاچاقچی است.

شمشیری افزود: قانون از جمیع جهات مانند مقابله، درمان و حقوقی ضعف دارد؛ ما در حوزه درمان موادمخدر بسیار عقب هستیم و یا این همه در حوزه مقابله جولان دادیم، اما این وضع ما است.

او افزود: قانون باید دامنه و وسعت داشته باشد و همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مهمترین کاری که سه قوه باید انجام دهند، ضربه زدن به بنیان‌های مالی قاچاقچیان است.

شمشیری گفت: با توجه به اینکه ما در همه حوزه‌ها لغزش و نقصان داریم باید همه مسئولان، کارشناسان و نمایندگان مجلس به دنبال قوانینی باشند که علاوه بر قاطعیت جوابگوی مشکلات و نیاز‌های روز باشد .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.