رئیس اداره توسعه کار آفرینی اداره تعاون، کار و رفاه استان کرمانشاه گفت : در صورتی که کار آفرینان از کارورزان استفاده کنند به مدت ۲ سال از پرداخت حق بیمه آنان معاف می‌شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ امین کبودی رئیس اداره توسعه کار آفرینی اداره تعاون، کار و رفاه استان کرمانشاه گفت : هر ساله رویداد جهانی کار آفرینی با هدف ترویج و توسعه کار آفرینی از ۲۶ آبان الی ۲ آذر برگزار می‌شود.

او گفت : متولی اصلی کار آفرینی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است که یکی از نقش‌های آن هماهنگی و حمایت از کار آفرینان با ایجاد شبکه ارتباطی برای ارتباط اجزا این سیستم مانند دانشگاه، صنعت، دستگاه‌های اجرایی و اساتید دانشگاه و … است.

رئیس مرکز توسعه کار آفرینی کرمانشاه افزود: مزیت این شبکه آن است که در صورت بروز مشکل برای کارآفرینان این مشکل از طریق این شبکه به دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها و سایر اجزا برای برون رفت از مشکل منتقل می‌شود.

کبودی افزود: یکی از نهاد‌های همسو به نام دبیرخانه شورای اشتغال در قالب سیاست‌های دولت به حمایت از کار آفرینان اقدام می‌کند.

او ادامه داد: پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری، مشاغل خانگی، بیمه کرونا، فنی و اعتباری، بند الف تبصره ۱۸ و ۱۶ از جمله حمایت‌های این دبیرخانه است.

رئیس اداره توسعه کار آفرینی افزود: یکی دیگر از برنامه‌های حمایتی، طرح کارورزی است که اگر واحدی نیروی معرفی شده را جذب کند و حقوق و بیمه آن را به مدت ۲ ماه واریز کند در صورت عقد قرارداد برای ادامه همکاری به مدت ۲ سال حق بیمه فرد را اداره کار واریز خواهد کرد.

کبودی گفت: برنامه‌های هفته کار آفرینی به علت شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند با شرکت در این وبینار‌ها به آدرس https://www.skyroom.online/ch/kanoun/karafarini در زمینه‌های گوناگون اطلاعات کسب کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.