مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : از زمان شیوع کرونا تاکنون ۱۷۲ میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های آسیب دیده از شیوع کرونا که کارکنان خود را اخراج نکرده‌اند، پرداخت کرده‌ایم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه به تاثیرات شیوع بیماری کرونا بر حوزه کارآفرینی دنیا و ایران پرداخت و گفت : براساس مطالعات اقتصادی انجام گرفته، بیش از ۷۰ درصد از استارتاپ‌های دنیا مجبور شده‌اند قرارداد کارکنان تمام وقت خود را بخاطر کرونا لغو کنند.

او گفت : در این مدت، بسیاری از کارآفرینان دنیا طوری خط مشی خود را تغییر داده اند که نیاز‌های جدید در حوزه خدمات و کالا‌ها را که در زمان شیوع بیماری کرونا موضوعیت پیدا کرده، ارائه دهند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه افزود: بعلاوه شیوع این بیماری و تاثیراتی که بر شغل‌های مختلف داشته، باعث خواهد شد تا در آینده روی انتخاب شغل کارجویان و ورود آن‌ها به حوزه‌های گوناگون کارآفرینی اثرگذار باشد.

او به تاثیرات شیوع کرونا بر کسب و کار‌های حوزه دیجیتال اشاره کرد و افزود: همه گیری کرونا موجب تسریع در دیجیتالی شدن همه عرصه‌ها شده و همین امر حفظ کسب و کار‌های این حوزه را در بحران کرونا به دنبال داشته است.

عزیزی به پیامد‌های منفی کرونا بر برخی فضا‌های کسب و کار و کارآفرینی هم پرداخت و ادامه داد: شیوع این بیماری باعث شده تا صنعت حمل و نقل حدود ۶۰ درصد از مشتریان خود را از دست بدهد. تقاضا برای عرضه غذا هم در این مدت حدود ۳۰ درصد نسبت به قبل کاهش داشته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از رشد برخی کسب و کار‌ها در این مدت هم خبرداد و افزود: کسب و کار‌های اینترنتی و بویژه طراحان اپلیکیشن‌های موبایل، فعالان بخش کالا‌های بهداشتی و شوینده‌ها و کالا‌های حفاظت فردی در این مدت رشد خوبی داشته‌اند.

او به مطالعات انجام شده درخصوص رویکرد‌های اقتصادی ایران در مواجهه به با کرونا اشاره کرد و گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۲۰ درصد ازحجم فعالیت‌های اقتصادی ایران به دلیل کرونا کاهش یابد.

این مسئول افزود: البته دولت در این مدت از برخی از واحد‌ها و کسب و کار‌های کوچک به شکل‌های مختلفی همچون بخشودگی مالیات برارزش افزوده، تعویق در پرداخت انواع هزینه‌های آب و برق و ..، پرداخت وام‌های کم بهره برای واحد‌هایی که کارکنان خود را اخراج نکرده‌اند و پرداخت بیمه بیکاری برای کارکنانی که اخراج شده‌اند، حمایت کرده است.

عزیزی ادامه داد: در طول چندماه گذشته در استان کرمانشاه حدود ۱۷۲ میلیارد تومان وام با نرخ ترجیحی و با تنفس چندماهه به کسب و کار‌هایی که نیرو‌های خود را اخراج نکرده‌اند، پرداخت کرده ایم.

او درخصوص پرداخت بیمه بیکاری به افرادی که به دلیل کرونا از کار بیکار شده‌اند گفت: در مقایسه با مشابه پارسال تعداد افرادی که حق بیمه بیکاری دریافت می‌کنند در استان افزایش یافته شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هم اکنون در استان حدود ۱۰ هزار نفر داریم که مستمری بیمه بیکار به آن‌ها پرداخت می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.