مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه، روند اجرای سند اشتغال استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۳۴ هزار شغل ایجاد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حسن عزیزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه گفت : براساس سند اشتغال باید امسال با ایجاد ۴۷ هزار فرصت شغلی نرخ بیکاری در استان ۲.۵ درصد کاهش پیدا کند.

او با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۴ هزار شغل در استان کرمانشاه ایجاد شده است، گفت : تاکنون ۷۴ درصد چشم انداز سند اشتغال استان برای امسال را محقق کرده ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تمام شهرستان‌های استان از نظر ایجاد اشتغال موفق عمل کرده اند، افزود: تنها شهرستان هرسین عقب است که پس از وارد کردن اشتغال‌های ایجاد شده در سیستم به حدنساب می‌رسد.

عزیزی افزود: براساس آخرین گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری استان کرمانشاه در تابستان امسال نسبت به تابستان سال قبل یک درصد افزایش پیدا کرده است.

او ادامه داد: نرخ بیکاری استان کرمانشاه در تابستان پارسال ۱۴.۲ بود که این آمار در تابستان امسال با یک درصد افزایش به ۱۵.۲ دهم درصد رسید.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه افزود: نرخ بیکاری استان در بهار امسال نیز نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشت و به ۱۳.۸ درصد رسیده بود.

عزیزی، علت افزایش نرخ بیکاری استان را شیوع بیماری کرونا و تعطیل شدن بسیاری از مشاغل عنوان کرد و افزود: افزایش جمعیت افراد جویای کار را نیز می‌توان از دیگر دلایل افزایش آمار بیکاری دانست .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.