گودال تبخیر به‌منظور جمع‌آوری پساب‌های صنعتی و با هدف پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی در مرکز بهره‌برداری گاز کنگان ایجاد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس منطقه عملیاتی نار و کنگان گفت: گودال تبخیر با ظرفیت ۴۵ هزار مترمکعب به‌منظور جمع‌آوری پساب‌های صنعتی و با هدف پیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی، در مرکز بهره‌برداری گاز کنگان ۲ و ۳ احداث و راه‌اندازی شد.

 جابر چرومی‌زاده، این حوضچه تبخیر با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و در مدت دو ماه با هدف ایجاد بستر تبخیری مناسب برای جلوگیری از نفوذ پساب صنعتی در خاک و آلودگی محیط زیست به بهره‌برداری رسید.

او افزود: این حوضچه تبخیر به عنوان پشتیبان و سطح تبخیر ۹ هزار متر مربع و با نوع پوشش ژئوممبرین (صفحات نازکی که از جنس مواد پلیمری گرما نرم یا گرما سخت و قابل انعطاف پذیری هستند) با سطح زیرین ژئوتکستایل است و در مجاورت یکی از چاه‌های کنگان قرار دارد.


بیشتر بخوانید


رئیس منطقه عملیاتی نار و کنگان عنوان کرد: برای ساخت این گودال تبخیر ۱۰ هزار مترمکعب خاکبرداری و ۱۲ هزار متر مربع زیرکوبی انجام گرفته است، همچنین به‌منظور جلوگیری از ورود حیوانات، اطراف آن به متراژ ۳۶۰ متر و به ارتفاع سه متر با فنس محصور شده است.

منطقه عملیاتی نار و کنگان یکی از مناطق عملیاتی پنج‌گانه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی است که در استان بوشهر قرار دارد و خوراک پالایشگاه گاز فجر جم را تامین می‌کند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.