مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری در خصوص مشکلات تغییر و تعویض نام سیمکارت اتباع خارجی توضیحاتی را ارائه داد.

 پیمان قره داغی مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مشکلات خرید، فروش و تغییر نام سیمکارت اتباع غیر ایرانی اظهار کرد: برای تعویض و تغییر نام سیمکارت، حضور طرفین همراه با مدارک هویتی شان در مراجعه به دفاتر پیشخوان و ارتباطی الزامی است.

مدیر کل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری افزود: اینطور نیست که شخص با داشتن مدارک هویتی خود به دفتر مراجعه و درخواست تعویض یا تغییر نام سیمکارت را داشته باشد، بلکه حضور صاحب سیمکارت و مدارک هویتی او نیز الزامی و طبق قانون است.


بیشتر بخوانید


وی در پاسخ به اینکه آیا سیمکارت به اتباع خارجی فروخته می‌شود یا خیر اینگونه پاسخ داد: هر تبعه غیر ایرانی می‌تواند با در دست داشتن مدارک هویتی از جمله کارت هویت، کارت آمایش، گذرنامه و کارت سبز به دفاتر پیشخوان و خدمات ارتباطی مراجعه و از هر اپراتوری سیمکارت بخرد. اتباع خارجی می‌توانند با مدارک و به نام خودشان سه سیمکارت خریداری کنند.

با دفاتر پیشخوانی که به اتباع خارجی خدمات ارائه نکنند برخورد می‌شود

قره داغی در پاسخ به این سوال که با دفاتر متخلفی که به هر دلیلی به اتباع خارجی خدمات نمی‌دهند چه برخوردی می‌شود توضیح داد: ما در بازدیدی که از دفاتر پیشخوان و خدمات ارتباطی داشتیم متوجه تخلفاتی شدیم که با این دفاتر برخورد شد و به کمیته تخلفات معرفی شدند  و مطمئنا با آن‌ها برخورد قانونی خواهد شد.

قره داغی با بیان اینکه تفاوتی در مبلغ خرید سیمکارت بین ایرانیان و اتباع وجود ندارد گفت: هزینه خرید سیمکارت برای همه مشترکان به یک اندازه یعنی همان قیمت مصوب است.

اتباع خارجی شکایات خود از دفاتر پیشخوان را با شماره ۱۹۵  در میان بگذارند

در پایان قره داغی با تاکید بر اینکه ما نباید مشکلی در ارائه خدمات به اتباع غیر ایرانی داشته باشیم تصریح کرد: در جلسه‌ای که با اپراتور‌ها و صاحبان دفاتر پیشخوان و خدمات ارتباطی داشتیم، تاکید کردیم که آن‌ها مکلف و موظف به فروش سیمکارت به همه خصوصا اتباع خارجی هستند و نباید فرقی بین مشترکان باشد.

وی در ادامه گفت: اگر اتباع غیر ایرانی در مراجعه به دفاتر پیشخوان و خدمات ارتباطی مشکل یا شکایتی داشته باشند یا نتوانند سیمکارت دریافت کنند می‌توانند با شماره ۱۹۵ تماس بگیرند و یا به سایت 195.cra.ir مراجعه و شکایت خود را مستقیما ثبت کنند، ما با قید فوریت به این شکایات رسیدگی و مشکلات را حل می‌کنیم.

گزارش از مائده زمان فشمی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
رضا
۱۹:۱۴ ۲۰ بهمن ۱۳۹۹
من نمیدونم الا کدام دفتر سیمکارت به اتباه میدن بگید
Germany
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۸ آبان ۱۳۹۹
آقا من دفتر دارم ما که از درآمد بدمون نمیاد خوب زیرساخت درست کنن ما از خدامون سیمکارت بفروشیم ولی وقتی میزنیم ثبت نام ناموفق میشه نه میشه پولشو از مشتری گرفت نه دوباره استفاده کرد و فقط ضرر هست
Germany
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۷ آبان ۱۳۹۹
همين واقعاً
Iran (Islamic Republic of)
میم
۲۲:۱۲ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
اینجوری خوبه
Iran (Islamic Republic of)
رادمان
۲۱:۲۹ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
بخاطر 4 تا سیم کارت
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۲۰:۳۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
با تشکر از نشر این خبر اگه ممکنه مشکل سرویس انترنت پرسرعت adsl را نیز به مسئولین ذیربط گزارش دهید.
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۰:۲۷ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
یجوری میگید اتباع خارجی که هر کی نفهمه فک میکنه از المان انگلیس فرانسه اومدن و سیم کارت ایرانسل یا همراه اول بگیرن // بگو افغانی ها و خلاص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۴ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
خریدارسیم کارت وجودندارد اینم یه کلک برافروش سیم کارت به افغانیهای برادر مخارج 5ملیون افغان مهم نیست برادوووولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
افغانی ها از ایران باید اخراج بشن، اینجا کار و غذا واسه خودمون نیست، اخراجشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
با بیکاری و کمبود مسکن و کمبود مواد غذائی، چرا بیش از ۳ میلیون مهاجر قانونی و غیر قانونی به کشورهایشان بازگرداننده نمی شوند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۲۶ آبان ۱۳۹۹
مشکل از سیستم اصلی است قربان!
سیستم را درست کنید که اسامی اتباع بیاید و قابل ویرایش باشد ابتدا بعد دفاتر کارشونو خوب بلدن انجام بدن
فقط سیم کارت نیست بانک هارا چیکار کنیم؟ مثلا بانک ملت به هیچ کس کارت نمیده(قم)
آخرین اخبار