دانش آموزان خمینی رتبه نخست قبولی استان مرکزی را در آزمون سراسری دانشگاه‌ها کسب کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، پیرحسین‌لو مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: زادگاه امام راحل رتبه نخست قبولی آزمون سراسری امسال در استان مرکزی را کسب کرده و ۱۱۵ دانش‌آموز پایه دوزادهم این شهرستان با نمره خوب در کنکور به دانشگاه‌های دولتی راه یافتند که ۸۱ نفر آن‌ها پسر و۷۰ نفر دختر هستند.

پیرحسین‌لو با بیان اینکه از این تعداد ۱۵ نفر در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی، ۲۸ نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند و بقیه پذیرفته شدگان در رشته‌های فنی و مهندسی و علوم انسانی هستند افزود: امسال در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها هزار و ۷۲ دانش آموز پایه دوازدهم تحصیلی شهرستان خمین شرکت کردند.

او اضافه کرد: همچنین۸۷ نفر از دانش آموزان و هنرجویان مراکز فنی و حرفه‌ای و کار و دانش شهرستان خمین در دانشکده‌های آموزش عالی فنی و حرفه‌ای پذیرفته شدند که از این تعداد ۴۲نفر پسر و ۳۵ نفر دختر هستند.

مدیر آموزش و پرورش خمین بیان کرد: ۳۰ درصد از دانش آموزان پایه دوازدهم خمین در دانشگاه‌های دولتی پر متقاضی پذیرفته شدند و براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش بینی می‌شود درآزمون سراسری سال آینده این شهرستان رتبه‌ای برتر را حایز شود.

او با اشاره به رشد سه درصدی قبولی دانش آموزان این خمین در امتحانات نهایی اظهار کرد: ۸۷ و نیم درصد از دانش آموزان این شهرستان پارسال در امتحانات نهایی پذیرفته شدند.

پیرحسین‌لو یادآور شد: این افزایش قبولی‌ها در امتحانات نهایی در شرایط آموزش غیر حضوری و مشکلات دانش آموزان در دسترسی به فضای مجازی به دست آمده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.