مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در اراک برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مراسم گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه دکتر حصیبی اراک به صورت ویدیو کنفرانس با حضور مسئولان برگزار شد.

حجت‌الاسلام دانشی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این مراسم گفت: کتاب از دیرباز عهده‌دار تبادل فرهنگ‌ها بوده و هر جامعه‌ای که با کتاب ارتباط خوبی داشته باشد زمینه‌های رشد و شکوفایی خودرا فراهم کرده است.

ثامنی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان هم در این مراسم برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی را در استان مرکزی تشریح کرد.

ثامنی افزود: افتتاح کتابخانه مشارکتی در مهاجران، پیگیری افتتاح دو باب کتابخانه نهادی در روستا‌های اقداش و شهر صنعتی کاوه و راه اندازی بخش پژوهش و نجوم در یکی از کتابخانه‌های اراک از مهمترین برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در استان مرکزی است.

با توجه به تصمیم‌گیری مسئولان کشوری از سال ۱۳۷۲، روز ۲۴ آبان به عنوان روز کتاب و کتابخوانی درکشور و از ۲۴ آبان تا ۳۰ آبان به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی نامیده شده است.

در این هفته عضویت و تمدید کارت‌ها رایگان است و دوستداران کتاب می‌توانند به سامانه مجازی مدیریت کتابداری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرس www.samanpl.ir مراجعه کنند و با ارسال کد ملی خود به راحتی عضو شوند و خدمات رایگان دریافت کنند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.