مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان از تجهیز هفت گروه راهداری برای مقابله با بحران‌ها خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، امیر عمیدی مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان شاهرود، گفت: پنج گروه در شاهرود و ۲ گروه در شهر بیارجمند به امکانات مورد نیاز فصل سرما تجهیز شدند.

او با اشاره به آغاز فصل سرما و اجرای طرح راهداری زمستانی افزود: از یک ماه گذشته برای اجرای این طرح به ویژه اقدامات پیشگیرانه در خصوص ورود سیلاب به جاده‌ها و نقاط حادثه خیز در دستور کار قرار گرفت.

عمیدی با بیان اینکه ۹۰ درصد از ماشین آلات این اداره برای گذران فصل سرما مجهز شدند، تصریح کرد: تمامی ماشین آلات از جمله کامیون‌ها به تیغه برف روب تجهیز شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان افزود : ۴۲ دستگاه ماشین آلات و ۶۵ نیروی انسانی در حوزه راهداری آماده ارائه خدمت به شهروندان هستند.

او از انبار ۲ هزار و ۸۰۰ تن شن و نمک در راهدارخانه‌های این شهرستان خبر داد و گفت : ورود به موقع به موضوع نگهداری راه‌ها موجب شده خدمات بهتری به مردم ارائه شود.

عمیدی در خصوص ورود سیلاب به حریم جاده‌ها هم گفت: یکی از دلایل ورود سیلاب به جاده ها، تجاوز به حریم روخانه‌ها و تجمیع چند رودخانه در یک مسیر موجب آبگرفتگی جاده‌ها می‌شود.

او با اشاره به بررسی‌های به عمل آمده در خصوص زیرگذر‌ها این شهرستان، افزود : پل‌های زیرگذر صالح آباد وعلی آباد، بدشت و رویان با مدیریت و هدایت سیلاب می‌توان از آبگرفتگی آن‌ها جلوگیری کرد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان هدایت سیلاب با همکاری اداره آب منطقه‌ای با این اداره امکان پذیر است.

انتهای پیام / گ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.