محمدی گفت:سامانه ازن زنی تصفیه خانه آب شماره یک سنندج با هدف کاهش حداکثری طعم و بوی آب شرب سنندج وارد مدار شد.

محمدحسین محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به دنبال تغییرات در طعم و بوی آب شرب شهر سنندج که ناشی از بروز پدیده تغذیه گرایی و رشد جلبک و میکروارگانیسم‌های مولد طعم و بو در سد قشلاق بود، تلاش‌های مستمری جهت کاهش این طعم و بو و افزایش گوارایی آب شرب تصفیه شده انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کردستان افزود: در همین راستا و در نخستین گام با پیگیری‌های مستمر شرکت آبفا استان و همچنین مساعدت‌های استاندار کردستان موافقت وزارت نیرو برای انتقال آب سد آزاد (به عنوان منبع آب خام باکیفیت تر) به سد قشلاق سنندج طی ماه گذشته اخذ شد و به این ترتیب به میزان ۲ مترمکعب آب در ثانیه (۲ هزار لیتر در ثانیه) آب از سد آزاد به سد قشلاق با هدف جلوگیری از کاهش تراز و در عین حال بهبود کیفیت آب سد محقق شد که اثرات مناسبی نیز بر ارتقاء کیفیت آب داشته است.

او بیان کرد:اقدام بعدی که همزمان انجام گرفت شستشوی مخازن آب شرب در نقاط مختلف شهر بود که طی دو ماه اخیر و به شکل برنامه ریزی شده انجام گرفت. اما در تازه‌ترین اقدام از هفته جاری عملیات، تهیه، نصب و راه اندازی واحد ازن زنی تصفیه خانه شماره یک شهر سنندج آغاز و وارد فاز اجرایی شد.

محمدی یادآور شد:این سامانه با ظرفیت ازن زنی به میزان ۹ کیلوگرم در ساعت و با هزینه‌ای بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است که با استفاده از آن امکان حذف بیشتر طعم و بوی آب شرب شهر سنندج فراهم شد؛ ضمن آنکه تصفیه خانه شماره ۲ نیز از گذشته دارای واحد ازن زنی بود و عمده عملیات حذف طعم و بو تا پیش از این از طریق این واحد انجام می‌گرفت.

لازم به یادآوری است که ویژگی‌های آب شرب سالم و بهداشتی در استاندارد ۱۰۵۳ تعریف شده که بالغ بر ۱۰۰ پارامتر و ویژگی را برای آب سالم تعریف نموده و تصفیه و پایش آب مطابق با آن صورت می‌گیرد؛ آب شرب توزیع شده در شبکه آب استان و بالاخص شهر سنندج نیز منطبق بر این استاندارد است و لذا شهروندان هیچگونه نگرانی بابت سلامت آب شرب نداشته باشند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: آب و فاضلاب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.