مدیر امور آبفای کامیاران از حل مشکلات کمبود آب و تأمین آب پایدار ۶ روستای بخش مرکزی این شهرستان با جمعیت مجموع ۱۵۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،جمشید مظفریان مدیر امور آبفای کامیاران گفت: در روستای یاخله با ۴۲ خانوار و ۱۳۷ نفر جمعیت مشکل کمبود شدید آب وجود داشت، به گونه‌ای که در شبانه‌روز کمتر از ۲ ساعت ساکنان این روستا از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند بودند.

او افزود: یک دهنه چشمه با آبدهی مناسب شناسایی و با رفع مشکلات خط انتقال به منابع تأمین کننده آب روستا اضافه شد و در حال حاضر در ۲۴ ساعت شبانه روز آب کافی در شبکه برای اهالی روستای یاخله توزیع می‌شود.

مدیر امور آبفای کامیاران با اشاره به اینکه در روستای پشته با ۲۴۷ نفر جمعیت، مخزن قدیمی روستا در حال تخریب بود که موجب هدر رفت شدید آب و آلودگی آب شرب روستا شده بود،بیان کرد: با تکمیل مخزن تازه ساخت ۱۰۰ مترمکعبی و با همکاری سپاه پاسداران و مشارکت مردمی مشکل هدر رفت و آلودگی آب شرب  روستا برطرف شد.

مظفریان گفت: در این پروژه ۲۷۰ میلیون ریال توسط آبفا و ۱۵۰ میلیون ریال توسط سپاه پاسداران  ومشارکت اهالی روستا نیز به صورت خودیاری برای تکمیل مخزن هزینه شده است.

او گفت: در روستای بلوجه با ۱۱۱ نفر جمعیت، کمبود شدید آب به دلیل غیر پوشش بودن روستا و تقسیم نادرست آب مصرفی روستا وجود داشت؛ برای برطرف نمودن این معضل با همکاری سپاه پاسداران و مشارکت مردم روستا، ضمن بهسازی یک دهنه چشمه، اجرای ۱۴۰۰ متر خط انتقال، ۱۵۰۰ متر شبکه و نصب ۳۴ انشعاب خصوصی با استفاده از لوله و اتصالات و کنتور و حوضچه کنتور، روستا تحت پوشش امور آبفا قرار گرفت و مشکل حل و فصل شد.

مدیر امور آبفا کامیاران یادآور شد: در این پروژه ۵۶۰ میلیون ریال توسط آبفا و ۱۵۰ میلیون ریال نیز توسط سپاه پاسداران هزینه و در این زمینه هم از مشارکت اهالی روستا استفاده شد.

مظفریان افزود: روستای زرینجوب با ۴۷۳ نفر جمعیت به علت نزدیکی روستا به شهر با افزایش جمعیت مواجه بود که این مسئله منجر به کمبود آب شده بود و با اخذ مجوز اتصال آب شهری به شبکه روستا با اختصاص ۹۰۰ متر لوله و اجرای لوله گذاری با مشارکت مردمی آب پایدار برای روستائیان زرینجوب نیز فراهم شد که اعتبار این پروژه ۳۰۰ میلیون ریال توسط آبفا و ۱۰۰ میلیون ریال از طریق دهیاری روستا تأمین شد.

او ادامه داد: در روستای کومائین با ۲۷۴ نفر جمعیت مشکل کمبود شدید آب وجود داشت به گونه‌ای که در شبانه روز کمتر از ۲ ساعت ساکنان این روستا از آب شرب سالم و بهداشتی بهره‌مند بودند.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان کامیاران ادامه داد: برای حل این مشکل شناسایی یک دهنه چشمه با آبدهی مناسب انجام شد که ضمن اخذ مجوز بهره برداری با اختصاص ۵۵۰ متر لوله و مشارکت مردمی خط انتقال آن اجرا و به منابع تامین کنده آب روستا اضافه گردید. اعتبار این پروژه ۸۵ میلیون ریال توسط آبفا و ۵۰ میلیون ریال از طریق خودیاری اهالی روستا تأمین شد.

مظفریان گفت: در روستای مروارید با ۲۶۳ نفر جمعیت، کمبود آب به صورت کمتر از ۱ ساعت در شبکه وجود داشت که حفر یک حلقه چاه و اجرای خط انتقال تا مخزن روستا با استفاده از منابع داخلی به مناقصه گذاشته شده و هم اکنون در دست اجرا است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار